فضای تبلیغات و عرصه انتخابات در استان یزد را باید از چند زاویه بررسی و واکاوی کرد، هر چه تنور انتخابات در فضای مجازی این استان داغ و داغتر می شود از تبلیغات فضای حقیقی و میدانی، خبر آنچنانی نیست که شاید دلیل آن همین فضای مجازی و همچنین اعمال قوانین سختگیرانه برای تبلیغات شهری در مقایسه با دوره های قبل است.

در فضای شهری و میدانی، آنچه قابل مشاهده است ایجاد چند ستاد انتخاباتی، نصب چند پوستر بزرگ از نامزدها و نیز تبلیغات در مکانهای محدودی است که توسط شهرداری مهیا شده است و خوشبختانه در شهر یزد، در و دیوار و درختان از تبلیغات در امان مانده که امید است تا روزهای پایانی هم ادامه داشته باشد.

اما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اوضاع جور دیگریست و نامزدها و هواداران آنها سعی کرده‌اند حداکثر استفاده را از این فضای تقریبا رایگان ببرند.

برخی از کانالهای خبری با درج تصاویر برخی نامزدها علنا اقدام به تبلیغ آنها کرده‌اند، برخی دیگر فقط بر حضور مردم در انتخابات تاکید دارند و بعضی از آنها هم بیشتر به حاشیه‌ها می پردازند.

شاید پا به کارترین بخش جامعه همان مردم باشند که بر حضور فعال در انتخابات دوم اسفند تاکید دارند.

وقتی با مردم و شهروندان یزدی همصحبت می‌شوی همه آنها بر حضور پر شور خود و هموطنانشان در این عرصه مهم و سرنوشت ساز تاکید می کنند.

برخی تخلفات جزئی انتخابانی هم در برخی مناطق استان گزارش شده که بیشتر مربوط به نصب پوستر های غیرمجاز و همچنین تخلفات برخی ستادهای انتخاباتی بوده است.

اما مسوولان ذیربط در ستاد انتخابات استان و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها هم از آمادگی استان برای برگزاری انتخابات می گویند، آنها این روزها به صورت شبانه روزی در نشست های انتخاباتی حاضر می شوند تا هیچ جای حرف و حدیثی برای برپایی یک انتخابات پر شور باقی نماند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد می‌گوید: همه چیز برای برپایی انتخابات سالم و قانومند فراهم است؛ چند مورد تخلفات جزئی مثل نصب پوسترهای غیرمجاز گزارش شده که به ستادهای انتخاباتی آنها اعلام شده تا جمع آوری کنند.

محمد عالی شاه حسینی می‌افزاید: در صورتی که خود نامزدها نسبت به جمع آوری این پوسترها اقدام نکنند از طریق فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌شود.

احمد ترحمی معاون سیاسی، امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان هم بر حضور حداکثری مردم در این عرصه تاکید و از آمادگی مسولان برای برپایی این انتخابات خبر می دهد.

وی با بیان اینکه تلاش دست‌اندرکاران این پروسه باید جلب حضور حداکثری شهروندان در این عرصه باشد می افزاید: در شرایط کنونی مشارکت مردم مهم است و به فرموده مقام معظم رهبری برای حفظ امنیت و آبروی نظام و ایران اسلامی وظیفه داریم در انتخابات مشارکت پرشوری داشته باشیم.

به گفته وی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان شامل می‌شوند.

استاندار یزد هم از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های ارتباط جمعی استان می خواهد برای مشارکت حداکثری شهروندان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رسالت تاریخی و اجتماعی خود عمل کنند.

محمد علی طالبی از رسانه‌ها به عنوان یکی از ساختارهای تاثیرگذار در انتخابات یاد می کند و می افزاید: از مطبوعات و رسانه‌های ارتباط جمعی انتظار است که زمینه حضور و مشارکت مردم در این عرصه را بیشتر فراهم کنند.

وی تاکید می کند: ممکن است برخی ها گله‌مندی هایی در مورد رد صلاحیت نامزدها داشته باشند اما لازم است همه به این نتیجه برسیم که حضور و مشارکت بیشتر مردم  از جمله الزاماتی است که می تواند کشور را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه کند.

قطعا هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم تنور این عرصه هم داغتر می شود، باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی چه اتفاقاتی رقم می‌خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.