محمد زاده رحمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط از جمله ضرورت های انتخابات است اظهار داشت:  مطابق ماده ۶۵ قانون انتخابات برخی اقدامات در فعالیت‌های تبلیغاتی توسط نامزدها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

رییس ستاد اجرایی انتخابات شهرستان تصریح کرد:  هرگونه تخریب، هتک حرمت و حیثیت نهادها، افراد و یا نامزدها از سوی نامزدان انتخابات و طرفداران آن‌ها از مصادیق جرم و خلاف قانون است.

این مسوول سیاسی شهرستان با اشاره به ممنوع بودن دیوارنویسی از سوی نامزدها با توجه به نزدیک بودن عید نوروز گفت: نامزدها انتخاباتی و هواداران آنها به موقعیت بافق در آستانه سفر گردشگران نوروزی به منطقه توجه داشته باشند و با دیوار نویسی چهره شهر را زشت نکنند.

 زاده رحمانی با بیان اینکه مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هفته است، تصریح کرد: ساعت ۲۴ چهارشنبه هفته گذشته تبلیغات رسمی آغاز شد و ساعت هشت صبح پنجشنبه  این هفته پایان می یابد و اول اسفند سکوت تبلیغاتی برای ورود به ایستگاه نهایی رقابت ها در روز جمعه و حضور مردم در پای صندوق های رای است.

مرکز حوزه انتخابیه مهریز که شامل شهرستان های بافق، مهریز، ابرکوه،خاتم و بهاباد است با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

۳۱ نفر در این حوزه برای حضور در مجلس با هم رقابت می کنند.

۳۸ شعبه اخذ رای در شهرستان بافق تعیین و به تصویب هیات اجرایی رسید که از این تعداد ۱۱ مورد روستایی، ۲ شعبه سیار و بقیه به عنوان ثابت در حوزه شهری آرای مردم را جمع آوری می‌کند.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد و  در مجلس شورای اسلامی  ۲۹۰  نماینده  از ۳۱ استان حضور دارند.   

دوم اسفند ماه سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در چهار حوزه انتخابیه استان یزد برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.