به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در بخشی از پیام محسن حاجی میرزایی آمده است: بیش از ۷۷۰هزار معلم در کشور عزیزمان برای آموزش فرزندان این مرز و بوم همه روزه در کلاس‌های خود از عمر و زندگی خویش برای آموزش‌وپرورش کودکان سرزمین عزیزمان صادقانه تلاش و با عشق و علاقه‌ای وصف‌ناپذیر در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور کوشش می‌کنند که در این راه گاه جان خود را برای رسیدن به این هدف مقدس تقدیم می‌کنند.

وی افزود: خبر غم‌انگیز درگذشت همکارمان سرکار خانم زویا حاجی نژاد که از معلمان فرهیخته شهر یزد بود در کلاس درس و درحال تدریس به دانش آموزان دچار ایست قلبی و فوت شد، موجب اندوه و ناراحتی خانواده بزرگ فرهنگیان کشور شد.

وزیر آموزش و پرورش این اتفاق تلخ را به همه همکاران فرهنگی خویش، خصوصا فرهنگیان شهر یزد، دانش آموزان کلاس حاجی نژاد که شاهد این اتفاق و درگذشت معلم عزیزشان بودند و خانواده آن آموزگار از دست رفته، تسلیت گفت و از خداوند بزرگ  برای آن مرحومه رحمت و غفران و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.

به گزارش ایرنا، زویا حاجی‌نژاد معلم حق‌التدریس پایه پنجم مقطع ابتدایی دبستان دخترانه شاهد نیک‌اندیشان ناحیه یک یزد، ۲۱ بهمن ماه ۹۸ و در سر کلاس درس، دچار ایست قلبی شد و درگذشت و جامعه فرهنگی استان یزد را در شوکی ناگهانی فرو برد.

وی پنج دقیقه قبل از فوتش، پرچم شیطان بزرگ آمریکا را به صورت ساده، نقاشی کرده بود و به اتفاق دانش آموزان کلاسش، یک راهپیمایی نمادین از راهپیمایی ۲۲ بهمن تدارک دیده و به اتفاق بچه ها پرچم شیطان بزرگ را زیر پا له کرده بود.

این معلم فداکار، یک روز قبل از آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، دانش آموزان خود را برای حضور در این آیین انقلابی آماده کرده بود و با آنها عکس یادگاری گرفته بود و درست پنج دقیقه بعد و زمانی که بر روی صندلی کلاس خود آرام می گیرد حالش بد و رنگش سفید می شود.

دانش آموزان او به خیال اینکه معلمشان دارد با آنها شوخی می کند به دورش جمع می شوند اما چون این وضعیت ادامه می یابد همه آنها از کلاس درس خارج شده و شروع به جیغ و فریاد می کنند و مدیر و معاونان مدرسه را خبردار می کنند.

کادر مدرسه هم بلافاصله و پس از ورود به کلاس با اورژانس تماس می گیرند و کادر درمان هم هفت دقیقه بعد بر سر بالین این معلم حاضر می شوند و حدود ۴۵ دقیقا فعالیت های احیا را انجام می دهند اما سرنوشت،  چیز دیگری رقم زده بود و این معلم فداکار که هیچ سابقه بیماری نداشت در عین ناباوری و در حلقه همکارانش، جان به جان آفرین تسلیم می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.