بهروز شهابی زاد روز دوشنبه در نشست با فعالان مجازی و اصحاب رسانه اردکان به مبحث توسعه صنعت گردشگر پرداخت و با بیان اینکه زیرساخت‌ها و بسترهای پذیرایی و امنیت گردشگران باید آماده باشد اضافه کرد: گردشگری فقط بافت تاریخی نیست؛ در سیاه‌کوه، درانجیر و... هم هنوز کار نکرده‌ایم؛ از نظر عمرانی فعالیت‌های خوبی انجام شده اما در حوزه نرم‌افزاری کوتاهی کرده‌ایم.

فرماندار در ادامه بابیان اینکه گزارش‌های اداره محیط‌زیست دائماً بررسی و منعکس می‌شود گفت: کارگروه تخصصی محیط‌زیست از معدود کارگروه‌هایی است که به‌صورت مداوم در حال تشکیل و بررسی مسائل است.

شهابی زاد با اشاره به اینکه از معدود شهرستان‌هایی هستیم که ۲ دستگاه پایش آلودگی هوا داریم اضافه کرد: در مورد برش خرسک‌ها در صنایع فولادی اخطار داده شده و صنایع را مکلف به احداث سالن سرپوشیده به همراه فیلتر و صافی‌های مخصوص نموده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای استقرار واحدهای آهکی مطالعات در قالب کارگروه انجام شده تا کم‌ترین آسیب را در زمینه‌های گوناگون داشته باشیم تصریح کرد: به‌عنوان مسئول شهرستان، برای توسعه صنایع آلاینده و پرآبخواه مجوز جدیدی صادر نکرده‌ام.

شهابی زاد اظهار داشت: برخی از افراد در مرکز استان تایید و موافقت طرح‌های صنعتی را می‌گیرند که این مسئله مورد اعتراض شهرستان بوده و هست، برای این امر با استاندار محترم نیز صحبت کرده‌ایم که خوش‌بختانه نظرات شهرستان مورد توجه و همراهی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: قدرت رسانه اجازه نداد سرباره‌ها علی‌رغم عدم وجود مشکل در مجاورت جاده‌ها و برای شانه‌سازی راه مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار اردکان در ادامه در خصوص مهمان‌شهر افاغنه و گازکشی آن گفت:  اصول مهندسی در ساخت‌وسازها رعایت نشده و بنابراین لوله‌کشی گاز در شهرک فعلی نمی‌تواند انجام شود.

شهابی زاد افزود: در ابتدای انقلاب، نوعی توافق و اجاره مسالمت‌آمیز بین مالکین اصلی و افاغنه صورت گرفته که مالک اصلی هم‌اکنون آن‌ را قضایی کرده و شرکت‌گاز امکان فعالیت روی زمینی که مالکیت آن محل خدشه است را ندارد.

وی با بیان اینکه در مجموعه فعلی با توجه به وضعیت ساختمان‌سازی امکان واگذاری انشعاب به همه ساکنان وجود ندارد گفت: تمام چاه‌های دفع فاضلاب داخل کوچه‌هاست و امکان حفاری و لوله‌کشی وجود ندارد.

فرماندار اردکان یادآور شد:  برای مکان جدید احداث مهمان‌شهر، مصوبات شورای تأمین شهرستان و استان گرفته و به وزارت کشور ارسال شده تا اظهار نظر کنند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.