حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز دوشنبه در نشست ماهانه درس اخلاق مدیران و رییسان اداره های شهرستان، افزود: امام خمینی (ره) با قیام تاریخی خود دست چپاولگران اجنبی را از کشور کوتاه  و موجی از بیداری و امید را در دل های افسرده مستضعفان و محرومان ایجاد کرد .

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: انقلاب در اوّلین آورده خود، ادبیاتی همچون اسلام‌خواهی ، حق طلبی ، کفرستیزی، مبارزه با باطل، استقلال خواهی، شهادت طلبی ، ایمان ، ایثار ، شجاعت، شهامت و دلیرمردی را در جامعه فراگیر  و برای جهانیان ثابت کرد که انقلاب مردمی ایران در ابعاد نظری و عملی توانایی تشکیل حکومت را دارد.

 حسینی ادامه داد: به برکت انقلاب و رهبری های امام (ره) نظام سیاسی نوین در تقابل با نظام های استعماری و سلطه گر شرق و غرب به نام جمهوری اسلامی پدید آمد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ، نظر جهانیان را به اقتدار معنوی و جایگاه دینی و مردمی و پیشرفت های همه جانبه و شگرف خود جلب کرد.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد :انقلاب ، هدیه ای الهی به ملت ایران بود که توانست در گام های پُرصلابت خود استخوان های کمونیسم و قطب شرقی را در باورهای ضد دینی آنها درهم بشکند.

وی افزود: با تحقق انقلاب ، ایده های کهنه غربی و شرقی به موزه تاریخ سپرده شد و قدرت‌های جهنمی همچون آمریکای جنایتکار به تمسخر گرفته شد، و آنها را به عنوان دشمنان خدا تحقیر و سرافکنده و زمینگیر کرد،  نقشه ها و دسیسه های آنها در حمایت از اسراییل  غاصب ناکارآمد و شکست‌ خورد و رویای حاکمیت از نیل تا فرات برباد رفت.

امام جمعه ابرکوه  لغو پیمان های استعماری نظیر سنتو و طرح عملی مبارزه با آمریکا به عنوان دشمن شماره یک جهان اسلام ، قطع رابطه سیاسی و اقتصادی با  اسراییل و آمریکا  ، قطع ید چپاولگران شرق و غرب از منابع و منافع ملی و  ارتقای سطح آگاهی سیاسی در پایه نظام مردم سالاری دینی را از جمله دستاوردهای انقلاب بیان  کرد.  

وی همچنین توجه به جهان اسلام به ویژه مستضعفان و مظلومان، احساس همبستگی عاطفی با آنها ، ایجاد بستری برای بیداری اسلامی و دیگر ملت های جهان در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین ، پیدایش قطب سوم قدرت جهانی به نام اسلام و نجات اسلام از مهجوریت در قرن های گذشته را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین فرهنگ سازی برای نظام بخشیدن به اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم و جنگ روانی و اقتصادی و نظامی دشمن ، توجه به نقاط محروم کشور و تلاش در جهت محرومیت‌زدایی ، توسعه مراکز مختلف تولیدی صنعتی و کشاورزی و احداث شهرک های صنعتی و توجه به بهداشت و درمان و زیرساخت های توسعه شامل آب ، برق ، گاز ، راه و کشاورزی  را بخشی از دستاوردهای اقتصادی انقلاب عنوان کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.