به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار حسین قبادی نصب روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت 17 اردیبهشت روز بسیج سازندگی برگزار شد، افزود: بسیج سازندگی استان تاکنون کار تعمیر و بازسازی 9 هزار و 245 واحد مسکونی، 58 خانه عالم، 64 دهنه پل روستایی، 51 مدرسه، 25 خانه بهداشت، هشت سیل بند و آبرسانی به بسیاری از روستاها و کشاورزان مناطق محروم را انجام داده کرده است.
وی عمده فعالیت گروه های جهادی این نهاد را کمک به طرح های دولتی به ویژه در حوزه آبخیزداری، کشاورزی، آبرسانی و منابع طبیعی دانست و گفت: عمده فعالیت های بسیج سازندگی در 2 محور؛ کمک به معاش خانواده های نیازمند و فقیر و کمک به دولت برای تامین زیرساخت های مناطق محروم به ویژه در روستاها و حاشیه شهرها تعریف شده است.
قبادی نصب، در ادامه کمک به دولت در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله و سیل را از دیگر از اهداف سازمان سازندگی دانست.

**بسیج سازندگی تاکنون 49 میلیارد تومان اعتبار اشتغال پرداخت کرده است
فرمانده بسیج سازندگی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش توانمند سازی و کمک به ایجاد اشتغال را یکی دیگر از برنامه مهم بسیج سازندگی در چند سال اخیر برشمرد و گفت: بسیج سازندگی کرمانشاه طی 9 سال گذشته به آموزش اشتغال 15 هزار و 321 نفر در تعامل با دیگر ارگان ها مانند سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای در 10 رشته، صنایع دستی، کشاورزی، دام و طیور، غیره اقدام کرده است.
قبادی نصب، با اشاره به فعالیت دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در کرمانشاه افزود: 25 واحد تولیدی فعال، با اشتغالزایی مستقیم 150 نفر در این دهکده وجود دارد.
وی هدف اصلی دهکده اقتصاد مقاومتی را توانمندسازی و جرات بخشی به افراد برای شروع به کار عنوان کرد و گفت: در این دهکده ساختمان، سیلو، برق و آب و جاده، مشاوره کارشناسی به صورت رایگان برای شروع به فعالیت و اشتغال در اختیار متقاضیان گذاشته شده، زیرا مهم ترین بخش برای شروع به فعالیت اقتصادی سرمایه فیزیکی اولیه است که الان در اختیار این افراد هست.
او اضافه کرد: بسیج سازندگی در پنج سال گذشته به منظور کمک به اشتغال استان 49 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به چهار هزار و 22 نفر پرداخت کرده و عمدتا فعالیت های خرد اقتصادی را پوشش می دهد.

** 220 گروه جهادی شناسنامه دار در استان کرمانشاه فعالیت فعال دارند
این فرمانده سپاه در ادامه از تشکیل مجمع گروه های جهادی استان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این مجمع در شهرستان ها هم اکنون تشکیل شده و مقرر شده تمام پایگاه های بسیج بالای 250 نفر عضو یک گروه جهادی در محیط جغرافیای خود تشکیل دهند.
قبادی نصب، با بیان اینکه 220 گروه جهادی شناسنامه دار در استان کرمانشاه فعالیت می کنند، گفت: رویکرد جدید گروه های جهادی محله محور بودن آنها است بدین منظور که گروه جهادی بیشتر در محیط جغرافیای خود به دنبال محرومیت زدایی و کمک رسانی هستند زیرا بر پیرامون خود بیشتر اطلاعات و رصد دارند و بهتر می توانند کمک کنند.
وی با اشاره به خدمات گروه های جهادی در زلزله سال 96 و سیلاب های ابتدای سال 98 گفت: در زلزله 7.3 ریشتری سال 96 استان هزار گروه جهادی از سراسر کشور در این بحران شرکت داشتند عمدتا در کار امداد و نجات، آوار برداری، کمک به ساخت و ساز و بهداشت و درمان فعالیت می کردند.
او، بازسازی و احداث 330 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی، 67 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، مشارکت در ساخت مدارس خیران بانک صادارت، نصب بیش از هشت هزار کانکس، جمع آوری کانکس برای زلزله زده ها و توزیع اقلام و غذا را از دیگر فعالیت های گروه های جهادی استان کرمانشاه عنوان کرد.
قبادی نصب در ادامه بیان داشت: در سیل اخیر استان کرمانشاه، 909 نفر از گروه های جهادی به منظور کمک رسانی به مردم فعالیت می کردند و عمده نیرو کار ارگان های نظامی از گروه های جهادی بود.
80663209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.