به گزارش ایرنا صالح مشتاقی لار، پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اقلید افزود: بیشتر این طرح ها که در حوزه کشاورزی، بهداشت و درمان، مسکن و شهرسازی و گاز رسانی است متعلق به مناطق روستایی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 50 روستا در بخش مرکزی، سده و حسن آباد این شهرستان دچار تنش آبی هستند و روز به روز وضعیت آب شرب روستایی این مناطق بحرانی تر می شود.
مشتاقی لار ادامه داد: اداره آبفای روستایی این شهرستان برای حل مشکل کمبود آب آشامیدنی مناطق نام برده در کوتاه مدت، اقدام به اجاره چاه های کشاورزی و انتقال آب از طریق خط لوله و همچنین تانکر آبرسانی کرده است.
او گفت: همچنین آبفای روستایی اقلید برای رفع پایدار این معضل، مبادرت به اخذ مجوز برای حفر چند حلقه چاه برای تامین آب مناطق روستایی کرده است.
فرماندار شهرستان اقلید، همچنین بر لزوم مهیا کردن زمینه برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اقلید دوازدهمین شهرستان پُر جمعیت استان فارس است که 10درصد تسهیلات اشتغالزایی این استان را برای کاهش معضل بیکاری به خود اختصاص داده است.
مشتاقی لاری با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و شرایط برای سرمایه گذاری در آن مهیاست، افزود: باید قدر این امنیت را بدانیم زیرا در شرایط ناامنی، سرمایه‌گذاران هیچ رغبتی برای سرمایه گذاری در کشورمان نخواهند داشت.
فرماندار شهرستان اقلید با اشاره به توقف چند ماهه در اجرای طرح گل محمدی که از سوی یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این شهرستان در دست اجراست، گفت: این وقفه به دلیل استعلام از دستگاه های ذی ربط بیان شده و انتظار داریم نهادهای مرتبط با صدور استعلام، موانع فراروی سرمایه گذاران را بردارند و شرایط را برای فعالیت آنها آسان کنند.
مشتاقی لار همچنین از مسئولان اداره های شهرستان اقلید خواست برای ایجاد اشتغال، رفع فقر و محرومیت منطقه، تلاش خود را دو چندان کنند.
او گفت: مهمترین مساله این است که مدیران به وظایف خود عمل کنند و اگر مدیری در سمتی منصوب شد که تخصص و توانایی لازم برای انجام کار را ندار در آن دستگاه دچار خسران خواهیم شد.
وی ادامه داد: در برخورد با مراجعه کنندگان نیز باید هم گره‌گشا و هم گشاده رو باشیم و اگر توانایی انجام حل مشکل را نداریم با گشاده رویی و خُلق خوش، منزلت مراجعه کنندگان را پاس بداریم.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
9772 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.