استاندار لرستان گفت: بانک‌ها در روند تسریع تسهیلات روستایی آمادگی بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در خرم آباد، سید موسی خادمی در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال لرستان اظهار کرد: سعی داریم تسهیلات ارزان قیمت در بخش اشتغال روستایی را تا پایان تیر سال جاری جذب کنیم، البته بانک‌ها برای تسریع در روند کار باید آمادگی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به سهم 130 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال ارزان قیمت که به لرستان اختصاص داده شده است، افزود: تاکنون نزدیک 44 میلیارد تومان پرداخت شده و بخش دیگری در حال انعقاد قرارداد و یا تصویب است.

استاندار لرستان با بیان اینکه ما باید میزان جذب را افزایش دهیم، به برخی بانک‌ها مانند پست بانک که توانسته به صورت 100 درصدی اعتبارات خود را جذب کند اشاره کرد و گفت: برخی دیگر از بانک‌ها توانسته‌اند تقریبا 50 درصد و عده‌ای مانند بانک کشاورزی 30 درصد از اعتبارات خود را جذب کرده که قرار شد جلسات ویژه‌ای تشکیل شود تا بتوان در روند جذب این تسهیلات تسریع ایجاد کرد.

وی ادامه داد: صندوق کار‌آفرینی نیز به دلیل اینکه بعد از سال این اعتبارات به آنان اعلام شده تاکنون توانسته‌ 30 درصد این تسهیلات را جذب کند که باید برای جبران و جذب آن تلاش بیشتری کرد.

خادمی با اشاره به اینکه در جذب تسهیلات ارزان‌قیمت مشکل جدی نداریم، تصریح کرد: جذب این تسهیلات باید به‌ صورت بهینه انجام گیرد تا اشخاصی که واقعاً به‌دنبال اشتغال هستند بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: اعتبارات خوبی از طریق کمیته‌ امداد در حدود 84 میلیارد تومان و سازمان بهزیستی قریب 26 میلیارد تومان برای مشاغل خانگی به استان اختصاص داده شده است که باید بتوانیم به موقع این تسهیلات را جذب کنیم.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه تسهیلات خوب و ارزان‌قیمت با نرخ 6 درصد فرصت خوبی بوده که در اختیار استان قرار داده شده است، بیان کرد: تسهیلات ارزان‌قیمت همیشه نیست و برای جوانان به‌ویژه روستایی‌ها مشاغل خرد تعریف شده که باید نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: ما تمایل داریم مشاغل خاص و خرد روستاها در حوزه گردشگری، کشاورزی و خدمات از این تسهیلات استفاده کنند.

خادمی با تاکید بر تشکیل کمیته نظارت در راستای افزایش سرعت در جذب تسهیلات ارزان‌قیمت عنوان کرد: این کمیته با دعوت از سرمایه‌گذار و سایر عوامل دخیل دریافت تسهیلات ضمن معرفی آنهایی که قصور کرده و حلقه‌هایی که در تسریع کار مشکل ایجاد می‌کنند را شناسایی خواهد کرد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در جذب تسهیلات اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد این است که تمام مدیران باید به باور و احساس انجام کار به صورت جهادی و اینکه هر کدام به یک نسبت در برابر اشتغال استان مسئولیت دارند برسند.

وی تاکید کرد: تنها در این صورت می‌توان به روند جذب مطلوب تسهیلات و ایجاد اشتغال در استان امیدوار بود در غیر این‌صورت برگزاری این جلسات هر چند مهم هستند اما نمی‌توان با آنها اعتبار جذب کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.