در این نمایشگاه ۵۰۰ قطعه عکس حاصل فعالیت و تلاش عشایر شهرستان در منطقه ییلاقی استان فارس به نمایش گذاشته شد .

عشایر منطقه در فصل گرم سال از قشلاق به مناطق خوش آب و هوای فارس کوچ می کنند.

در این نمایشگاه تصویری از عشایران پرتلاش شهرستان که در حوزه های مختلف تولید دامی و زندگی فعالیت دارند به نمایشگاه گذاشته شد.

این نمایشگاه تا پایان دهه فجر انقلاب برای بازدید مردم دایر است.

در حاشیه برپایی این نمایشگاه ، مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای زیرساخت های مناطق عشایری شهرستان هزینه شده است.

مهدی غیب الهی افزود: این میزان بودجه صرف خدمات ‌رسانی و تامین ۴۰۰ مورد آبرسانی با تانکرهای ۱۰ هزار لیتری برای آب شرب عشایر و دام ، تیغ زنی ۳۵۰ کیلومتر ایل راه ها ، حفر ۲ حلقه چاه مالداری و ساخت ۲ باب آب انبار شده است.

وی همچنین اظهارکرد: در همین مدت ۲۰۰ تن خوراک دام سبک (جو) ، ۵۰ تن سبوس و ۱۰ تن آرد برای تولید نان در اختیار عشایر شهرستان گذاشته شده است .

غیب الهی یادآورشد : با هدف پرواربندی دام سبک چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش به عشایران منطقه پرداخت شد.

وی بیان کرد: عشایر این شهرستان سالانه سه هزار تن گوشت قرمز و ۶ هزار تن شیر و مواد لبنی تولید و روانه بازار مصرف می کنند .

جمعیت عشایر ابرکوه بر اساس سرشماری و ثبت آن در اسفندماه پارسال هزار و ۳۰۰ خانوار شامل چهار هزار نفر هستند که در روستاهای  هارونی ، اسفندآباد ، فراغه و  ده عرب زندگی می کنند.

تعداد عشایر یزد ۱۰ هزار نفر شامل سه هزار خانوار اعلام شد که از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.