مراد خادم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۱۳ طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال ۱۲ طرح در زمینه آبرسانی و یک طرح در زمینه تامین علوفه است.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه امور عشایری در استان سمنان از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.

وی بیان کرد: برای افتتاح ۱۲ طرح عمرانی در زمینه آبرسانی به عشایر استان سمنان ۶ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی در زمینه  آبرسانی به عشایر در سراسر استان اجرا شده ولی بیشترین تعداد اجرای طرح‌های آبرسانی مربوط به شهرستان میامی است.

خادم تصریح کرد: کارخانه تولید خوراک دام در مهدیشهر یک طرح در زمینه تامین خوراک دام عشایر و آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است که سالانه تولید ۲۰ هزار تن خوراک دام و پنج نوع کنستانتره تولید می‌کند که راه‌اندازی این واحد تولیدی نقش مهمی در رفع دغدغه عشایر و دامداران استان سمنان در زمینه تامین علوفه دارد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اضافه کرد: کارخانه تولید خوراک دام در مهدیشهر برای ۶ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

خادم اظهار داشت: کارخانه تولید خوراک دام در مهدیشهر توسط اتحادیه امور عشایری و با پرداخت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات کم ‌بهره احداث شده است.

۱۳ شرکت تعاونی عشایری و یک اتحادیه عشایری در استان سمنان وجود دارد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.