حمیدرضا حسینی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بانک جامع اطلاعات عشایر استان سمنان همزمان با دهه فجر امسال راه اندازی می شود.
وی خاطرنشان کرد: سرشماری جمعیت عشایری استان با کمک مرکز آمار کشور در تیر سال 98 انجام می شود و برنامه ریزی ها برای ارایه خدمات به این قشر از جامعه براساس جمعیت جدید خواهد بود.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: ایجاد شرکت تعاونی و اتحادیه عشایری با هدف ارایه خدمات به جمعیت عشایری استان از دیگر دستاوردهای ماندگار در نظام جمهوری اسلامی است.
حسینی تصریح کرد: قبل از انقلاب راه های عشایری استان سمنان 300 کیلومتر بود که این رقم اکنون به بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: بعد از انقلاب بیش از 400 مرتبه برای لایروبی قنات و چشمه سارها به منظور تامین آب برای بخش عشایر استان سمنان انجام شد.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: بیش از یک هزار و 700 کیلومتر طرح انتقال آب از چشمه سارها و قنات به سامانه های عرفی در 40 سال گذشته برای رفع مشکل کم آبی در بخش عشایر استان سمنان انجام شده است.
حسینی اضافه کرد: راه اندازی کارخانه کنسانتره در شهر درجزین مهدیشهر و تولید روزانه بیش از 50 تُن کنسانتره از دیگر برنامه ها و اقدامات عملی برای ارایه خدمات مطلوب به بخش عشایری استان سمنان است.
وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته بیش از 12 هزار نفر ساعت به بخش عشایری استان سمنان آموزش ارایه شد.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: ارایه تسهیلات برای افزایش تولید محصولات دامی یکی دیگر از اقدامات موثر در حمایت از بخش عشایری سمنان است و در چهار سال گذشته 200 میلیارد ریال به عشایر استان پرداخت شد.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.