علیرضا زینلی پنجشنبه 27دی ماه در گفت‌ و ‌گو با ایرنا با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کردکرد: طرح کاروان های ارزان قیمت تحت عنوان ' ابرار' نیز در دهه فجر عملیاتی می‌شود.
وی همچنین به راه‌اندازی پارک زیارت در شیراز اشاره کرد که براساس آن افزون بر اشتغالزایی، سومین حرم اهل بیت به نماد‌های اسلامی و زیارتی مزین خواهد شد.
مدیرکل حج و زیارت فارس گفت: مسئولیت اجرا، نظارت و برنامه‌ ریزی برای سفرهای زیارتی، حج تمتع، عمره و مفرده، عتبات عالیات و سوریه بر عهده این اداره کل است و 145 دفتر و شرکت زیارتی در فارس مشغول خدمت هستند و بیش از 99 درصد فعالیت‌های این اداره توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: 3450 کارگزار تحت عنوان کارگزاران خادم در حج و زیارت در اداره ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مشغول به کار هستند.
مدیرکل حج و زیارت استان فارس با بیان اینکه سهمیه حج تمتع کشور بیش از 85هزار نفر در سال است، گفت: سهم فارس از این رقم، نزدیک به چهار هزار نفر است.
زینلی اظهار داشت: بیش از 850 هزار نفر در کل کشور به عمره مفرده اعزام می شوند که سهم استان فارس سالانه نزدیک به 42هزار نفر بوده است؛ همچنین در اعزام به عتبات عالیات نیز با احتساب زائران اربعین بیش از 3 میلیون نفر سالانه در کاروان اربعین و کاروان‌های عادی اعزام شده‌اند.
وی افزود: طی هماهنگی‌های و رایزنی‌ها درصورت ایجاد توافق‌های لازم بین طرف ایرانی و سوری، اعزام زائران به سوریه نیز از سر گرفته خواهد شد.

** حج کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به جامعه بین المللی نشان می‌دهد
مدیرکل حج و زیارت فارس بیان کرد: خدمات این نهاد پس از انقلاب آغاز شده است و مهم‌ترین برنامه آن یعنی اعزام به حج در نشان‌ دادن کارآمدی نظام جمهوری اسلامی به جامعه به بین المللی موثر بوده است.
زینلی اضافه کرد: در برنامه‌ریزی‌ها براساس تاکیدات امام (ره) و نیز راهبری‌های رهبر معظم،عزتمندی را در حج به دست آوردیم.
وی فعالیت‌های سازمان حج و زیارت را الگوی خوبی برای ایجاد وفاق و دوستی بین شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: هیچ مراسمی همچون حج برای مسلمانان فرصت‌آفرینی نمی‌کند.
وی به برگزاری همایش های بزرگ سالانه حج در ورزشگاه دستغیب شیراز با حضور 3000 نفر در هر همایش اشاره کرد.
وی افزود: برای بهبود وضعیت خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در فارس دفتر کنسولگری عراق راه‌اندازی شده است که به ویژه در اربعین به ارائه خدمت می‌پردازد.
زینلی اعلام کرد: در سه سال گذشته بیش از 342 هزار نفر در قالب کاروان‌های اربعین و کاروان های عادی از استان فارس به عراق اعزام شده اند.
این مقام مسئول گفت: قبل از انقلاب آمار استان فارس در اعزام به حج تمتع کمتر از 500 نفر بوده است و امروز به سالانه 4000 نفر رسیده است؛ همچنین پیش از انقلاب حج عمره نداشتیم اما امروز در استان فارس بیش از 40 هزار نفر به حج عمره می‌روند که امیدواریم با راه‌اندازی مجدد کاروان‌های حج عمره بتوانیم در این زمینه به ارائه خدمات بپردازیم.
زینلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه طرح اقتصاد زیارتی به استانداری فارس، افزود: دراین طرح بر آنیم از همه اقلام تدارکاتی فارس در عراق استفاده کنیم و براین اساس، بتوانیم هتل‌هایی را در کشور عراق اجاره کنیم تا به مردم خدمات رسانی کنند.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.