رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران یزد از چند طرح‌  عمرانی مهریز افزود: عملیات اجرایی فرودگاه ۲ سال قبل با ۶۰ میلیارد تومان هزینه در زمینی به مساحت ۹۸ هکتار آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تنها بندر خشک استان یزد در زمینی به وسعت ۷۰۰ هکتار احداث شده آماده بهره برداری است.

وی اشاره ای به میزان سرمایه گذاری در این بند نکرد.

وی در ادامه از بهره برداری طرح گازرسانی به چهار روستای دهستان میانکوه و پنج روستای منطقه کنجکوه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح تنگ چنار با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان، بهره برداری از پروژه پیچ بادامک با اعتبار پنج میلیارد تومان خبر داد.

فرماندار مهریز در ادامه ازافتتاح  ۲ مدرسه خیری ، چند سالن ورزشی چند منظوره، سه خانه بهداشت در خورمیز سفلی، خورمیز علیا و میروک آباد  را از دیگر طرح‌های آماده بهربرداری بیان کرد.

زارع زاده مهریزی تعداد واحدهای صنعتی فعال شهرستان را ۲۵۰ باب بیان کرد و گفت: پنج هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند و کارخانه های متنوعی با تولیدات مختلف در این منطقه فعالیت دارند.

وی آمار بیکاری شهرستان براساس آخرین سرشماری را  ۹.۵ درصد بیان کرد و افزود: خوشبختانه واحدهای صنعتی و تولیدی در یکسال گذشته نه تنها تعطیل نشدند بلکه چند واحد دیگر هم در این منطقه راه اندازی شد.

وی وضعیت اشتغال شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه متقاضی کار متناسب با ظرفیت ها و بستری که در شهرستان ایجاد شده وجود ندارد.

زارع زاده مهریزی افزود: با توجه اینکه  کارخانه ها نیاز به کارگر دارند و افراد بیکار  دارای تحصیلات دانشگاهی هستند صنایع ایجاد شده متناسب با مدرک آنها نیست.

وی ادامه داد: شهرستان مهریز به دلیل موقعیت جغرافیایی در نزدیک مرکز استان و در مسیر چهار راه ارتباطی و در مسیر کریدور شمال و جنوب و دروازه ورودی استان قرار گرفته با یکسری چالش هایی روبروست که مهمترین آن قرارگیری پاسگاه شهید مدنی در نزدیکی شهر است.

فرماندار مهریز اظهارداشت  با وجود اینکه ۲ دهه برای جابه جایی پاسگاه وقت گذاشته شده، تاکنون  به دلایل زیست محیطی هنوز این امر محقق نشده است که محل قرار گیری این پاسگاه یکسری  تبعات اجتماعی و فرهنگی برای شهرستان به وجود آورده است.

زارع زاده مهریزی اظهار امیدواری کرد که با قول‌های مساعدی که مسوولان استان و کشور داده اند ان شاءالله شاهد انتقال پاسگاه به محلی دیگری باشیم.

وی حضور اتباع بیگانه در این شهرستان را از دیگر چالش‌ها بیان کرد و گفت: حضور این افراد تبعات اجتماعی و فرهنگی بسیاری برای مردم  مهریز به دنبال دارد.

فرماندار مهریز از تصمیم مسوولان برای ایجاد مهمانشهر ویژه شهروندان خارجی برای رفع بخشی از این مشکلات خبر داد.

زارع زاده مهریزی افزود: آماری دقیقی از تعداد اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز وجود ندارد.

 تعدادی از خبرنگاران یزد امروز در سفر به مهریز از ساختمان در دست ساخت شهرداری، طرح های بازآفرینی شهری، طرح توسعه چشمه غربالیز و یک اقامتگاه بوم گردی بازدید کردند.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که تاکنون ۱۰۰ مورد آن به ثبت آثار ملی رسید .

همچنین باغ پهلوان‌پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است.

بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می‌دهند.

همچنین به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد  به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۵۴۲ پروژه با یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی، تولیدی ، کشاورزی ، گردشگری و عمران شهری و روستایی در استان افتتاح می‌شود.

محسن صادقیان روز پنجشنبه در ستاد دهه فجر( ۱۲ الی ۲۲ بهمن) استان که با حضور اعضا در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر یزد برگزار شد، افزود: همچنین عملیات اجرایی ۴۰ پروژه در مناطق شهری و روستایی در بخش‌های صنعتی، آموزشی ، گردشگری و عمرانی آغاز می‌شود.

وی  اظهارداشت: بیشتر طرح‌هایی که در دهه فجر در شهرستان های یزد، اشکذر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، خاتم، بهاباد و بافق بهره برداری می شود،اختصاص به بخش عمران شهری و روستایی استان دارد.

صادقیان اظهارداشت: مشارکت و همراهی بخش‌خصوصی در اجرای پروژه‌ها در کنار طرح‌های دولت موجب تسریع در تحقق اهداف نظام و انقلاب و خدمت به تولید و ایجاد اشتغال شده است.

وی به تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده با بهره برداری از پروژه های آماده افتتاح اشاره ای نکرد.

 مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.