سرتیپ محمدرضا فلاح‌زاده روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت چهار شهید گمنام ، شهدای جبهه مقاومت و همچنین شهید سلیمانی که در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد افزود: این شهید با خون خود دل‌های خفته را در عالم و ملت‌های اسلام بیدار کرد و اقتدار نظام را به جهانیان نشان داد.

وی ادامه داد: این شهادت موجب شد تا برای اولین بار شاهد مصوبه مجلس عراق و راهپیمایی عظیم مردم آن کشور و مطالبه افکار عمومی در ترک آمریکایی‌ها از این منطقه باشیم .

استاندار سابق یزد اظهارداشت: آثار خون شهید سلیمانی و همرزمانش ادامه دارد و مطالبه همه ملت‌های مسلمان به خصوص ایران و عراق فقط خروج آمریکا از منطقه و جهان اسلام است .

فلاح‌زاده تاکید کرد: اگر  مردم و مسوولان با همفکری و همدلی در مسیر شهید سلیمانی حرکت کنند بسیاری از مشکلات کشور در بخش‌های مختلف رفع می شود و باید این روحیه تداوم یابد .

وی به ویژگی‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و مهمترین آنها را ، دشمن‌شناسی ، دشمن‌ستیزی ، ولایتمداری ، اخلاص ، ایمان ، تقوا، شجاعت و مردمداری برشمرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس یادآور شد: از اقدام‌های بسیار عالی آن شهید بزرگوار این بود که موفق شد با قدرت ایمان و اخلاص داعش و حامیانش را در منطقه شکست دهد و عزت و اقتدار را نصیب امت اسلام کند.

فلاح‌زاده بیان داشت: باید ابعاد وجودی این شهید و روحیه فداکاری در مسیر دین و ارزش‌ها به عنوان یک فرهنگ اصیل نسل به نسل به دیگران منتقل شود و فرهنگ ایستادگی تداوم یابد .

پیکرهای چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس دیروز( چهارشنبه) با حضور قشرهای مختلف در شهرهای یزد و میبد تشییع شد و سه شهید در ستاد فرماندهی انتظامی ، دانشگاه فرهنگیان و در حوزه علمیه الکاظمیه یزد به خاک سپرده شد و شهید چهارم نیز در مصلی آیت الله اعرافی میبد در خاک آرام گرفت.  

بامداد جمعه ۱۳ دیماه ۹۸ سردار سرافراز اسلام سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.