یکی از راویان هشت سال دفاع مقدس چهارشنبه شب در این مراسم گفت: شهیدان گنج زیرخاکی و خدایی هستند به این علت مردم برای شرکت در مراسم آنها دست از پا نمی‌شناسند.

حجت الاسلام « روح الله انگیسه» تصریح کرد: شهدا از همه وجود خود گذشتند اما ما با شرکت در مراسم آنها فقط چند ساعت از وقت خود را برای آنها اختصاص می دهیم.

وی افزود: بسیاری از افراد در کشور به مقام‌هایی می رسند اما این مقام‌ها زودگذرند و افرادی نامشان ماندگار می‌ماند که در راه خدا برای مردم تلاش کنند و خدمتگزار مردم باشند.

انگیسه افزود: مرحوم یحیی زاده از این دسته افراد بود ، او با توجه به گفته‌های مردم فردی بود که زندگی آنچنانی نداشت ،فقط خدمتگزار مردم بود.

راوی هشت سال دفاع مقدس در ادامه یادآور شد : همچنین سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله کسانی است که لباس خدمت از تن در نیاورد و جایگاهی بس عظیم در اعماق وجود مردم پیدا کرد.

وی گفت : برای بررسی هرحادثه تاریخی نظیر قصه عاشورا باید به علت پیدایش آن پرداخت و با بصیرت آن را تحلیل کرد.

انگیسه اظهار داشت : الان ایران را باید با ۱۵۰ سال پیش اروپا مقایسه کرد ، کشور ما با توجه به اسناد اروپایی ها به خاطر هشت سال جنگ تحمیلی ۱۵۰ سال از مسیر عقب افتاد و  ۴۱ سال تحریم است.

وی گفت: تحریم کنندگان با حکومت اسلامی مشکل دارند ، این حکومت است که مردم را عزیز یا ذلیل می‌کند و بر این اساس باید برای واگذاری مسوولیت، افرادی را انتخاب کنیم که صلاحیت داشته باشند و برای مردم کار کنند و به خاطر نداشتن بصیرت ضربه به نظام جمهوری اسلامی وارد نکنند.  

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میبد هم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم یحیی زاده  گفت: اگر مسوولان برای خدا کار کنند انجام هیچ کاری نشدنی ندارد ، مرحوم یحیی زاده تلاش می‌کرد برای مردم و از جیب خود برای آنها هزینه کند.

حجت الاسلام سید محمدهادی سلیمانی  با اشاره به گفته شهید سلیمانی تا شهید نباشی ، شهید نمی شوی، افزود: مرحوم یحیی زاده نماینده کل ایران بود و برای مردم وقت می گذاشت ، ساده زندگی کرد و با لمس مشکلات محرومان به فکر حل مشکلات آنها بود.

مرحوم یحیی‌زاده فیروزآبادی در سال ۱۳۳۹ هجری شمسی در  میبد به دنیا آمد و نماینده دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش از حوزهٔ انتخابیهٔ تفت و میبد در استان یزد بود و در مجلس هشتم نیز عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود.

وی در اسفند ۱۳۹۱، پس از یک ماه بیهوشی و حالت کمای ناشی از سکته و خونریزی مغزی در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شد و در بامداد ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در گذشت.

همچنین پیکر شهید گمنام یاشده شده که در زمان شهادت ۳۰ سال داشت، دیروز با حضور قشرهای مختلف مردم میبد با شکوه خاصی تشییع و در مصلی آیت الله اعرافی این شهر به خاک سپرده شد.

پیکر این شهید که به تازگی در شرق دجله تفحص شده بود در عملیات رمضان به شهادت رسید.

همچنین دیروز پیکرهای سه شهید گمنام دیگر پس از تشییع در ستاد فرماندهی انتظامی ، دانشگاه فرهنگیان و حوزه علمیه کاظمیه شهر یزد دفن شد .

تعداد شهدای گمنام استان یزد حدود ۱۶۰ نفر است.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.