عنایت الله رحیمی شامگاه پنجشنبه ۱۴ شهریورماه در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات مطلوبی در استان فارس صورت داده است، اعلام کرد: در هفته دولت سال جاری ۸۲۱ پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در فارس به بهره برداری رسید.

رحیمی در این میان به احداث آزادراه شیراز-اصفهان اشاره کرد و از آن به‌عنوان بزرگترین طرح وزارت راه در جنوب کشور نام برد و گفت: این آزادراه مرکز کشور را به جنوب کشور متصل می‌کند و موجب افزایش ایمنی، کاهش تلفات و حفظ محیط‌زیست می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس شکوفایی اقتصادی مناطق همجوار آزاد راه شیراز-اصفهان را از دیگر نتایج بهره‌برداری از این پروژه عنوان کرد و بیان داشت: انتظار داریم مدیران دولت همراهی و همکاری لازم را به‌منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از این پروژه داشته باشند.

استاندار فارس به طرح راه آهن شیراز-بوشهر نیز اشاره کرد و توضیح داد: ایجاد این خط موجب خروج خطوط ریلی استان از بن‌بست می‌شود.

وی این پروژه را در زمره طرح‌های ملی خواند و گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله فاینانس است؛ اما بانک عامل اعلام کرده است که توانایی تامین آن را ندارد و باید به‌سرعت بانک عامل دیگری جایگزین شود.

رحیمی همچنین احداث پروژه راه‌آهن اقلید-یزد را نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام در استان فارس دانست و اظهار داشت: این طرح در مراحل نهایی قرار دارد و موجب کاهش فاصله شمال و جنوب کشور می‌شود؛ همچنین پروژه محور اقلید به یاسوج نیز که موجب تکمیل مسیر شرق به غرب کشور می‌شود، نیازمند تزریق اعتبارات است.

استاندار فارس پروژه راه‌آهن شیراز-گل‌گهر را به دلیل انتقال معادن و صنایع از کرمان به فارس، بوشهر و خوزستان از منظر اقتصادی دارای اهمیت توصیف کرد و بیان داشت: این پروژه در فازهای سه و چهار پیشرفت خوبی داشته است و باید با تجدید نظر در پیمانکار، فازهای یک و دو آن نیز فعال شود.

وی در ادامه همچنین از خطوط آهن داراب- زادمحمود و سروستان-جهرم- لار- بندر شهید رجایی که در قانون بودجه از کد برخوردارند نیز یاد کرد و گفت: رسیدن این طرح‌ها به مرحله بهره‌برداری نیازمند توجه ویژه دولت است.

اعتبارات لازم به فارس نمی‌رسد

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، علمی، کشاورزی، پزشکی، معدنی و تجاری استان فارس اشاره کرد و عدم رعایت عدالت اجتماعی، عدم تخصیص اعتبارات مناسب به استان و قهر طبیعت را مانع دریافت اثرگذار اعتبارات لازم خواند.

استاندار فارس در ادامه خاطرنشان کرد: بحران آب، تلفات جاده‌ای و عدم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها از جمله مهم ترین مشکلات استان فارس است؛ اما با این حال، دولت در ۶ سال  گذشته تلاش‌های شایان توجهی به‌منظور رفع این مشکلات انجام داده است که باید استمرار یابد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به وجود مشکلاتی در حوزه آب نیز اشاره کرد و بیان داشت: دولت با اجرای پروژه‌های متعددی در حوزه گورآب، بندها، شبکه‌های آبیاری و اجرای سدها در زمینه رفع مشکلات فارس تلاش کرده است و هم‌اکنون برخی پروژه‌ها در این زمینه افتتاح شده است و بعضی سدها  نیز همچون سد نرگسی، سد هایقر و سد تنگ سرخ در مراحل نهایی قرار دارند که با اختصاص اعتبارات لازم به بهره‌برداری خواهند رسید؛  همچنین ساخت و تکمیل شبکه آبیاری زیردست این سدها نیز در دست اجراست.

زیرساخت‌های بهداشت و درمان فارس نیازمند توسعه است

وی در ادامه سخنان خود از ضرورت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان فارس یاد کرد و گفت: این استان به‌خصوص در حوزه تامین اجتماعی نیازمند تقویت و گسترش است؛ چراکه در حال حاضر نسبت تعداد کارگران به تخت‌های بیمارستانی تامین اجتماعی استان فارس ۵۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نمی‌توانند به‌خوبی از خدمات مراکز درمانی بهره‌مند شوند.

استاندار فارس ابراز داشت: ساخت بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز در دستور کار قرار گرفته و زمین مورد نیاز نیز تامین شده است و به محض تکمیل به خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی می‌پردازد که نیازمند همراهی دولت و مدیران مربوط است.

رحیمی همچنین رسیدگی خاص و فوری به وضعیت درمان و بیمه جانبازان را نیز در استان فارس و کشور موضوعی مهم ارزیابی کرد و گفت: این عزیزان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که برای رفع آن‌ها همگی باید تلاش کنند.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی کشور خاطرنشان کرد: تحریم‌ها همچون دوران جنگ تحمیلی، نعماتی برای کشور به دنبال داشته است و موجب شده که بتوانیم روی پای خود بایستیم؛ از همین رو تهدید تحریم‌ها به فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم تبدیل شده است.

 اتحاد و همدلی در عرصه انتخابات موجب ناامیدی دشمن است

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در سال جاری شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، رمز برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه را اتحاد و همدلی در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی دانست که موجب ناامیدی دشمنان خواهد شد.

رحیمی برگزاری انتخابات گسترده با مشارکت حداکثری مردم را منوط به حضور نمایندگان از همه سلایق دانست و اظهار کرد: زمانی که مردم نماینده سلایق خود را در میان نامزدهای انتخاباتی مشاهده کنند، با اشتیاق در انتخابات شرکت خواهند کرد و همه مجریان و ناظران وظیفه دارند که بستر این حضور گسترده را فراهم کنند.

۹۸۸۵ / ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.