در بیانیه نظام پزشکی یزد که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت آمده است: ایران این سرزمین کهن با تمام غنایش از دیرباز قربانی هوس‌بازی زیاده‌خواهان بوده است؛ در یکی از سرنوشت سازترین برهه‌های تاریخ کشور شاهدیم که در مقایسه با تهدیدهای خارجی، تهدیدهای درونی نیز کمتر خانمان‌سوز نمی‌نماید.

در شرایطی که تهدیدهای بیرونی فشارهای روز افزونی را بر مردم شریف ما تحمیل می‌کند، کالبدی از جنس نادانی، فتنه‌های نو آغاز می‌نماید و نماد سال‌ها مجاهدت علمی دانشمندان را می‌سوزاند، نمادی که  یکی از چراغ‌های راه سلامت جامعه است.
حفظ سلامت، یکی از دغدغه‌های ذهنی و عینی آحاد مردم در هر جامعه‌ای است و به آتش کشیدن یکی از منابع عمده طب، در ملا عام و آن هم توسط شخصی در کسوت روحانیت می‌تواند باعث تشویش خاطر مردمان گردد.
آقای تبریزیان کتاب مرجع ۵۰ ساله پزشکی را می‌سوزاند. این امر بی‌نهایت زشت و ناپسند است و درخور پیگیری، لیکن انتظار جامعه شریف پزشکی، هوشیاری بیشتر متولیان امر نسبت به تحرکاتی است که آسایش و امنیت و آبروی اسلام و ایران و آرامش خاطر مردم را هدف قرار داده است.
توهین به علم، در هیچ آیین آسمانی و هیچ مرام بشری ممدوح نیست، چه می‌شود که یک روحانی دست به چنین حرکات گستاخانه‌ای می‌زند تا خود را بزرگ جلوه دهد؟.
این ظلم آشکار به جامعه پزشکی است که تبعیض رسانه‌ها و متولیان امر در برخورد دو گانه با به هم زنندگان سلامت و آرامش جامعه را شاهد باشد، در حالیکه خود قربانی روزمره بی‌مهری سازمان‌یافته تبلیغات مختلف است.
جامعه پزشکی استان یزد حرکت شرم‌آور سوزاندن سمبلیک کتاب مرجع پزشکی، توسط فردی در کسوت روحانیت را به مثابه هتک حرمت به باورهای علمی، مقدسات دینی و فرهنگ جامعه تلقی می‌نماید. آنگاه که سکوت در مقابل ظلم مشارکت در جرم تلقی می‌شود، تکلیف روشنفکران جامعه بیش از پیش در احیای روحیه خلاف‌ستیزی و برخورد با ظلم با تمام اشکالش رخ می‌نماید.
نگرانی جامعه پزشکی فقط سوزاندن یک کتاب مرجع توسط یک فرد بی‌خبر یا خودشیفته نیست، بلکه نگرانی از دست رفتن حرمت‌ها و حریم‌ها و باورها یکی پس از دیگری است که به دنبال آن میراث نفیس کشور ما را هدف قرار داده است و بیش از آن نگران سیستم‌های نظارتی ناکارآمدی است که چنین ناکارآمد و منفعل می‌نمایند.
جامعه پزشکی استان یزد به سهم خود حق خود را برای تلاش حداکثری در استیفای حرمت عقلانیت و دانش بشری محفوظ می‌داند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.