حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد به تشکیل ۲۵ فلسفه انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت : در طول تاریخ افراد زیادی به دنبال آن بوده‌اند که ریشه انقلاب را قطع کنند اما نتوانسته‌اند زیرا انقلاب ایران چیزی نیست که وابسته به چند نفر انسان باشد و با قتل آن‌ها از بین برود.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه انقلاب، اسلام ماست و مواضع انقلاب ما ریشه در فطرت و بنای آن در عقل، عدالت، عرفان، عبادت، ایثار و از خود گذشتگی دارد، گفت : انقلاب اسلامی پدیده ای است که در فطرت ریشه دارد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک ماست افزود: جمهوری اسلامی ایران چنان سوزشی برجان آمریکا انداخت که اگر ایران هزاران بمب و موشک نیز بر قلب آن کشور بزند چیزی از اقتدار و عزت ایران اسلامی کم نمی شود .

وی با اشاره به اینکه ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه از دیرباز فروریخته بود، اظهار داشت : مردم کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین و... در کنار هم یک جبهه متحد در برابر زیاده‌خواهی آمریکا تشکیل داده‌اند. مشروعیت حاکمان دست‌نشانده به طور کلی فروریخته است.

امام جمعه بهاباد افزود : گرامی داشت ایام الله دهه فجر هر سال تجدید میثاق مردم با انقلاب و آرمان‌های بلند امام راحل (ره) و شهدای بزرگوار و عظیم الشان انقلاب بوده و این دهه برای ملت ما فراموش‌ نشدنی است.

ابراهیمی بشکا نی با اشاره به اینکه ملت ایران در ۲۲ بهمن سالروز پیروزی غرور آفرین انقلاب پرشورتر از هر سال دیگری در مراسم راهپیمایی شرکت می کنند، بیان داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال تجدید بیعتی دوباره با آرمان های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و عظمتی غیرقابل وصف داده است، خاطرنشان کرد: امروز ایران در سایه نظام به کشوری قدرتمند در منطقه تبدیل شده است.

حجت الاسلام بشکانی با اشاره به این که یکی از مهم تر ین دلایل عصبانیت دشمنان از انقلاب اسلامی را پیشرفت های خیره کننده نظام در چهار دهه اخیر دانست و تصریح کرد: دشمنان نمی توانند ببینند که جمهوری اسلامی با وجود همه این تهدیدها و تحریم های غرب این گونه در جهان نقش آفرینی می کند.

وی با بیان این که چهار دهه فعالیت دشمنان برای براندازی انقلاب همواره شکست خورده است، گفت: این مردم هوشیار و با بصیرت با اقتدار پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند و اجازه تحرک به دشمنان را نخواهند داد.

رییس ششورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد با بیان اینکه عمر مفید انقلاب عمر فطرت ماست افزود : انقلاب اسلامی، یک تحول فرهنگی عمیق و با  دامنه وسیع بود که ما را از عالم فرهنگی تجدد زده، به عالم فرهنگی الهی وارد کرد.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بندی از بیانیۀ گام دوم انقلاب، به این واقعیت اشاره کردند یادآور شد: برای نشان‌ دادن وضعی که در آن قرار داشتیم، از تعبیر «نقطۀ صفر»، استفاده کرده‌اند.

وی .افزود : آری، جامعۀ ما در «نقطۀ صفر فرهنگی» قرار داشت و ما در اثر سیاست‌های سکولاریستی و غرب‌ گرایانۀ حکومت پهلوی، از داشته‌ها و اندوخته‌های تاریخی خویش، تهی شده بودیم و می‌رفت که حقیرانه، به یکی از دنباله‌ها و زائده‌های تمدن غربی تبدیل شویم.

وی ادامه داد: «خویشتن فرهنگی»‌مان را به‌ طور کلی، ببازیم، اما ناگهان، یک «چرخش انقلابی شگفت‌آور»، جهت حرکت را تغییر داد و جامعۀ ما را از سطوح نازل و سخیف فرهنگی و دورۀ تاریخی آغشته به تباهی‌های اخلاقی و سقوط معنوی، رها کرد و افق فرهنگی متفاوتی را پدید آورد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.