علی قربانی روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا مرکز یزد افزود: همان گونه که حضرت آقا و سران سه قوه فرمودند ضمن شناسایی مسببان این حادثه در چارچوپ قانون و وظایف محوله خود با آنها برخورد شود تا خدای ناکرده شاهد اینگونه حوادث تلخ و  مسائلی دیگری برای کشور نباشیم و بهانه به دست دشمن ندهیم. 

وی تصریح کرد: راضی نیستیم خدای ناکرده  در این مورد دل رهبر آزاده ما شکسته شود و هرچه ایشان بفرمایند، همان خواهد بود و اطاعت امر می‌کنیم. 

این جانباز هشت سال دفاع مقدس  ادامه داد: هیچگاه اجازه نمی‌دهیم دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد و نباید این موضوع مورد سوء استفاده آنها قرار گیرد.

قربانی تصریح کرد: به عنوان خانواده امیرحسین نسبت به هرگونه سوء استفاده از بابت این حادثه تلخ از سوی هر فرد یا افرادی ، گروه و جناحی، راضی نیستیم .

وی در بخشی از سخنان خود افزود: اکنون  هفت روز از این حادثه می گذرد،  هنوز پیکر شهید ما شناسایی نشد و به خانواده ما تحویل نشد و بلاتکلیف هستیم.

امیرحسین قربانی متولد چهارم خرداد ۱۳۷۷  است و از دانشجویان نخبه ایران در دانشگاه « مانیتوبا» کانادا بود که در مقطع دکتری رشته بیوشیمی در حال تحصیل بود که برای تعطیلات اول سال میلادی به شهرستان تفت که خانواده اش در اینجا اقامت دارند، آمده بود.

امیرحسین تنها پسر جانباز قربانی بازنشسته و رییس سابق تأمین اجتماعی شهرستان تفت است که در حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی خط تهران -کی یف، جان باخت.

طی چند روز گذشته تعدادی از مسوولان استان یزد از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ،فرمانده سپاه الغدیر ، فرمانده انتظامی استان ، اعضای شورای اسلامی شهر یزد و جمعی از مسوولان استان  و شهرستان با حضور در منزل شهید امیرحسین قربانی از شهدای حادثه هواپیمای بوئینگ ۷۵۲ ابراز همدردی و از خانواده وی دلجویی کردند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفته‌است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.