محمد زاده رحمانی روز سه‌شنبه در نشست انتخاباتی شهرستان که با اعضای هیات های اجرایی ،  نظارت و بازرسی تشکیل شد افزود: انتخابات مجلس دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود.

وی اظهارداشت: با هرگونه سوء استفاده از امکانات دولتی علیه یا له هر یک از نامزدها برخورد می شود و هیچ یک از مسوولان دولتی حق ندارد از امکانات و موقعیت‌ اجرایی خود برای تبلیغ فرد و یا جناحی استفاده کنند و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: شعار انتخابات این دوره « گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی » انتخاب شد که برگرفته از اصالت انقلاب اسلامی است برگزار می‌شود.

این مسوول سیاسی شهرستان افزود:برای تحقق اصولی که همه ما به آن اعتقاد داریم این شعار خط‌مشی و مسیر ما در فرایند برگزاری انتخابات است چراکه اجرای آن تأثیر بسیاری در انتخاب فرد اصلح، حرکت در مسیری مشخص و توجه به جایگاه رأی مردم در این فضا دارد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بافق با اشاره به اینکه نخستین نکته مهم در امر انتخابات توجه به حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است بیان کرد: حضور گسترده شهروندان در این اتفاق سیاسی آثار بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد، هرچند مردم در چهل سال گذشته خوش درخشیدند پس ما باید زمینه مشارکت حداکثری آنها را فراهم کنیم و قدردان آنها باشیم.

فرماندار بافق تصریح کرد: توجه به‌ سلامت انتخابات از دیگر مسائل بسیار مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند ما نیز در همین راستا و با توجه به اینکه رأی مردم حق‌الناس است موظف به صیانت از آن هستیم.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر ۳۸ شعبه اخذ رأی شامل ۲۷ شعبه ثابت و  ۱۱ شعبه سیار برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بافق پیش بینی و تعیین شد.

حوزه انتخابیه مهریز با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان های بافق ، ابرکوه، بهاباد، خاتم و مهریز یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد و در این حوزه انتخابیه صلاحیت ۲۰ نفر تایید شد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

۲۴ بهمن؛ آغاز تبلیغات داوطلبان به مدت یک هفته

نامزدها به استناد ماده ۵۶ قانون انتخابات از ۲۴ بهمن می توانند به صورت رسمی فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند. آنها باید به یاد داشته باشند که تا یکم اسفند یعنی یک روز به انتخابات برای فعالیت انتخاباتی خود زمان دارند و دقیقا ۲۴ ساعت مانده به ساعت رای گیری، تبلیغات انتخاباتی به استناد همان ماده ۵۶ قانون انتخابات ممنوع است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.