سید مسعود عظیمی روز شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه برخی شهروندان  از کپسول گاز مایع به عنوان سوخت گاز سی. ان .جی( طبیعی) استفاده می‌کنند، افزود: مردم باید آگاه باشند، این قبیل خودروها از ایمنی لازم برخودار نیستند و نسبت به احتمال بروز حادثه هم هشدار داد.

وی اظهار داشت: سرویس حمل و نقل عمومی اعم از مدارس ، تاکسی تلفنی و مشابه آن باید از سوخت استاندارد استفاده کنند و در صورت مشاهده به استفاده از کپسول گاز مایع برای سوخت با آنها برخورد خواهد شد.

عظیمی با اشاره به اینکه تنها سوخت جایگزین برای خودروها گاز طبیعی است و جایگزینی دیگری  برای آن وجود ندارد، تاکید کرد: افراد و یا کارگاه‌های شخصی غیرمجاز که برای نصب کپسول گاز مایع در این مورد اقدام می کنند با آنها برخورد خواهد شد.

مصرف بیشترین گاز مایع به عنوان سوخت خودرو در یزد

همچنین مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد با بیان اینکه در استان حدود ۱۰ هزار خانوار مصرف کننده نفت سفید هستند، گفت: با توجه به مهاجرپذیری منطقه و حضور اتباع بیگانه تعداد مصرف کنندگان نفت سفید به ۲۰ هزار خانوار می‌رسد.

علیرضا انتظاری با بیان اینکه افراد یادشده از گاز مایع برای مصارف گرمایشی و پخت و پز استفاده می کنند افزود: با این احتساب اگر برای هر خانوار ماهانه سه تا چهار کپسول گاز برای مصرف در نظر گرفته شود، ۶۶۰ تا ۸۸۰ تن گاز مایع در استان مصرف می شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد ادامه داد: در ماه های آبان و آذرماه امسال به ترتیب ۲ هزار و ۲۴۵ تن  و ۲ هزار و ۸۱۴ تن گاز مایع توزیع شد که سهمیه استان کمتر از این بود.

انتظاری با بیان اینکه در آذرماه سال جاری ۲۸.۴ درصد گاز مایع نسبت به آذرماه سال ۹۷ اضافه توزیع شد، یادآور شد: همچنین در ۲۰ روز دی ماه امسال سهمیه گاز مایع استان یک هزار و ۵۱۷ تن بود که در این مدت با ۶.۵ درصد افزایش این عدد به یکهزار و ۶۱۵ تن رسید.

وی افزود: با وجود اینکه تلاش می شود بیش از سهمیه‌ استان گاز مایع تامین شود، ۲.۵ تا سه برابر در استان گاز مایع مصرف می شود که این میزان گاز در خوردورهایی که نسبت به نصب کپسول گاز مایع برای سوخت خودرو اقدام کرده اند استفاده می‌شود.

انتظاری تصریح کرد: براساس آمار شرکت گاز استان ۹۸ درصد شهر یزد گازرسانی شد و ۹۵ درصد مردم استان از گاز طبیعی بهره مند هستند ولی عمده گاز مایع استان در شهر یزد استفاده می‌شود که این موضوع در بازدیدها و بازرسی ها کاملا مشهود است. 

وی اضافه کرد: تعدادی از رانندگان خودورها از  گاز مایع استفاده می کنند و اجاز نمی‌دهند این سوخت به دست مصرف کننده اصلی آن که عمدتا در روستاها و حاشیه‌های شهر زندگی می کنند و از نظر مالی هم وضع خوبی ندارند، برسد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد از مسوولان مربوطه خواست که در این زمینه با این نهاد همکاری کنند تا گاز مایع به دست مصرف کنندگان واقعی، برسد.

انتظاری یادآور شد: از سال گذشته ۱۵ هزار خانوار در استان به گاز طبیعی دسترسی پیدا کردند و ۲۳ درصد میزان مصرف نفت سفید کاهش یافت با این وجود نه تنها از مصرف گاز مایع کم نشد ، بلکه ۲۸ درصد هم افزایش پیدا کرد که این موضوع بیانگر این موضوع است که این مقدار گاز مایع خارج از محلی که باید استفاده شود، به مصرف می رسد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد خاطرنشان کرد:در این شرایط افرادی هستند که از گاز مایع در بخش حمل و نقل استفاده می‌کنند و این امر باعث بروز مشکلاتی برای خانوارها شده است.

گوشت گوسفند ارزان شد

همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بازار استان گفت: با توجه به تشکیل نشست کمیته تخصصی که در مورد قیمت گوشت گرم گوسفند برگزار شد، از این پس، قیمت این فراورده با کیفیت مرغوب از قرار کیلویی ۷۷۰ هزار ریال به فروش می رسد.

محمدرضا علمدار یزدی تصریح کرد: قبل از این هر کیلوگرم گوشت گوسفند ۸۰۰ هزار ریال عرضه می شد، البته قیمت این فراورده پروتئینی نسبت به استان‌های همجوار ارزانتر بود در این زمینه اصناف استان هم همراهی کردند که جای قدردانی دارد.

وی اظهار داشت: طبق گزارش اتحادیه میوه و تره بار یزد تا این لحظه کمبودی وجود ندارد و در بسیار اقلام قیمت‌ها کاهش یافته است.

تامین یکهزار و ۶۰۰ تن پرتقال و سیب برای شب عید

علمدار یزدی در ادامه با بیان اینکه مسوولیت تامین، توزیع و نظارت بر میوه شب عید بر عهده سازمان صمت است افزود: در این زمینه تاکنون کمیته راهبردی سه جلسه تشکیل داد و تصمیم خوبی هم اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تصمیم گرفته شد، هزار تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب زرد و قرمز برای شب عید در استان از مراکز تولید تامین شود که در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.