استاندار یزد روز پنجشنبه در این مراسم گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد جایگاهی اجتماعی دارد و با این نوع نگاه همه جانبه می‌توان بسیاری از مسائل موجود در شهرها را رفع کرد.
محمد علی طالبی افزود: تشریح پروژه‌های شهرداری میبد این نگاه و توجه را نشان می دهد و 

با انسجام و تعامل خوبی که بین مسوولان وجود دارد این شهرستان تاکنون موفقیت‌های

خوبی را کسب کرد و چشم اندازی خوبی از فعالیت‌های شهرداری را نشان می دهد. 
وی تصریح کرد: اصلی‌ترین دستگاهی که باید از هویت شهر صیانت کند و برنامه‌ها و فعالیت‌ها را بر این اساس سامان دهد ، شهرداری است.
استاندار یزد با اشاره به معرفی نگاره‌های میبد گفت: این اقدام می‌تواند توسط شهرداری‌های استان الگو قرار گیرد و برای پیوند هویت انسان ها تلاش کنند.
طالبی از پروژه بام میبد با توجه به ویژگی‌های آن به عنوان پروژه استانی یاد کرد و گفت: این پروژه به ارتقای روحیه نشاط اجتماعی در میبد که شهری صنعتی است و در معرض خطرهای ناشی از افسردگی قرار دارد، کمک خواهد کرد.
همچنین نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی در شهر وجود دارد که بعضی از آنها از سال های قبل ایجاد شد و مسائلی هم مرتبط به درآمد شهر و تلاش نماینده در مجلس برای تامین آن بودجه مربوط است و یک سری مسائلی هم هست که شهرداری ، استانداری و فرمانداری باید پیگیر آن باشند. 
کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: قانون ارزش افزوده رفع تبعیض شد ، لایحه جدیدی هم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس تصویب شد که باید تا حد امکان از طریق آن منافع شهرداری را تامین کرد.
وی یادآور شد : در روند اجرای طرح‌هایی مانند طرح تفصیلی و طرح جامع شهر نیز دستگاه‌های بالادستی مانند مسکن و شهرسازی که متولی این کار هستند باید همراهی کنند.
وی به ضعف شهرداری در ساخت بنای شهرداری اشاره کرد که در حال حاضر اقداماتی انجام  شده است تا عملیات اجرایی آن به عنوان یک اقدام ماندگار در دهه فجر آغاز شود.
فرماندار میبد هم گفت: این شهرستان به دلیل پراکندگی وسعت و بافت محله‌ که دارد با وجود این مشکلات کارهای خوبی هم در آن انجام شده‌ است.
حسین فلاح در ادامه از مجموعه شورا و شهرداری و همچنین نماینده میبد تشکر کرد و از اجرای طرح بازآفرینی در سه محله شهرستان خبر داد.
شهردار میبد هم با ارائه توضیحاتی در ارتباط با شروع پروژه مجموعه فرهنگی بام شهر گفت: از سال ۹۲ پارک جنگلی مانند در منطقه حسن آباد در کنار گذر اردکان به سمت یزد  توسط اداره منابع طبیعی ایجاد و به شهرداری تحویل شد اما این پارک استاندارد فضای سالم و مورد نظر را ندارد.
علیرضا نقوی افزود: طبق مطالعات مبتنی بر حفظ فرهنگ و هنر شهری ایجاد پردیس‌ های ورزشی ، فرهنگ و هنر ، باغ سلامت بانوان ، موزه میراث ، طبیعت و سلامت در ۱۵۰ هکتار در این محدوده برنامه ریزی شده‌است.

 وی با اشاره به اینکه انجام این پروژه در سه فاز ، ادامه داد : اولین اقدام بازآفرینی است که تا به حال در ارتباط با آن بهسازی آلاچیق‌ها ، ساماندهی پارکینگ ، نصب کف پوش ، ایجاد چمن مصنوعی و ایمن سازی وسایل بازی و تفریحی در حال انجام است.
شهردار میبد در ادامه به مرحله بهره‌برداری موزه که توسط یکی از خیرین به نام شهرستان با حدود چهار میلیارد تومان در کنار این مجموعه شروع و با بی مهری‌هایی متوقف شدرا یادآور شد و به ایجاد پردیس‌ها ، باغ هنر سفال و زیلو اشاره کرد که فراخوان جذب سرمایه از اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به رنگ و نقش آن در نشاط روحیه و آرامش شهروندان گفت: ما باید با نگاهی انسان محور به جای نگاهی بتون محور انجام ساخت و ساز را دنبال کنیم و از رنگ‌های استخراج شده از پالت رنگی سفال‌ها  و نگاره های هنری به عنوان عناصر اصلی در مبلمان شهر استفاده کنیم.
نقوی همچنین اجرای پروژه« میبد شهر جهانی نگاره‌ها» به‌عنوان  شعار سال ۱۳۹۹ و آغاز عملیات تیم خدمات سفر شهرداری در نوروز ۱۳۹۹ را نیز یادآور شد.
به گفته رئیس شورای شهر میبد ، این شهر سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و با وجود وسعت نسبتا زیاد و پراکندگی محله‌ها سرانه درآمد آن پایین است.
حسینعلی فلاح افزود: بودجه امسال میبد ۴۵ میلیارد تومان بود که ۳۰ میلیارد تومان آن وصول شد و با وصول تمام آن درآمد سرانه شهرستان به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد و این رقم بسیار اندک است و باید تلاش کرد تا درآمد سرانه شهرداری‌های استان و به خصوص شهرداری‌های بالای  ۵۰ هزار نفر جمعیت افزایش یابد.
وی به طرح تفصیلی شهر اشاره کرد که بعد از ۱۰ سال امضا شد و با تامین اعتبار قرار بود، قرارداد تهیه طرح جامع نیز منعقد شود که کنون انجام نشده‌ است.
فلاح یادآور شد : میبد ۱۷ محله دارد اما  طرح بازآفرینی تنها در سه محله آن اجرا می‌شود یکی از درخواست های ما این است محلات دیگری در این طرح مورد توجه قرار گیرند.
این مسوول به بافت تاریخی میبد هم اشاره کرد که بعضی مناطق که ویژگی بافت را ندارند در شمار بافت‌های تاریخی قرار گرفته‌اند که این موضوع مشکلاتی را در زمینه ساخت و سازها برای شهروندان ایجاد کرده‌است.
وی به ۳۵ هکتار زمین در کنار بلوار نبی اکرم که قرار بود به عنوان زمین معوض در ارتباط با احیای بافت تاریخی در اختیار شهرداری قرار گیرد خبر داد.
وی تاکید کرد: قانون و فرمول ارزش افزوده باید در ارتباط با درآمد حاصل از عوارض معادن نیز اعمال شود.
مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.