علیرضا ابویی مهریزی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام در راستای ارج نهادن به مقام سردار دل‌ها و جاویدان ماندن نام دلاور مردی این سردار شجاع انجام شد.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص شهدای جبهه مقاومت و شهید سلیمانی یک وظیفه دینی و انقلابی است .

رییس شورای شهر مهریز اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با همکاری دستگاه‌های اجرایی به یاد این شهید در منطقه در حال انجام است.

ابویی مهریزی بیان داشت: تکریم نام و یاد شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه باید توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی در اولویت قرار گیرد .

پیش از این میدانی در دست ساخت در شهر میبد و همچنین یک مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری و  ورزشی در حال ساخت اردکان نیز به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.