محمود نوریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوچکترین اقدامی است که ما برای پاسداشت یاد و نام آن سرباز جان برکف و به واقع ایثارگر وطن برداشته ایم تا همواره نامش در یاد و خاطره نسل کنونی و آینده میهن اسلامی باقی بماند.
وی اضافه کرد: ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و رفاهی صنایع فولاد چادرملو پارسال با مشارکت شرکت‌های آهن و فولاد غدیر ایرانیان و ارفع آغاز شد که با هدف توسعه فراگیر و تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه فعالیت های صنعتی احداث می شود .
این مجتمع در زمینی به وسعت ۴۳ هکتار و با زیربنای ۳۰ هزار متر مربع ساخته می شود و در طرح آن ساخت سالن چند منظوره ورزشی با گنجایش ۶ هزار نفر، استخر سرپوشیده با امکانات جانبی، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت یک هزار نفر، سالن های پذیرایی با گنجایش بیش از یک هزار نفر و محوطه سازی و فضاهای تفریحی پیش بینی شده است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، یک شرکت ایرانی ثبت شده در بورس اوراق بهادار تهران است، که در خردادماه سال ۱۳۷۱ تأسیس شد و مواد اصلی تولید شده  شامل تولیدات کنسانتره سنگ آهن با هفت میلیون تن در سال و تولید یک میلیون تن سنگ آهن برای کوره‌های بلند در سال که در رونق اقتصاد کشور و صادرات به منطقهٔ خاورمیانه نفش بسزایی ایفا می‌کند.

 شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در ایران است که با بهره‌برداری از واحدهای فولادی خود توانسته زنجیره تولید فولاد را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند و با توجه به ارزش بازار دلار در ایران، این شرکت با درآمد ۲ میلیارد دلاری در سال ۱۳۸۶، به یکی از بزرگترین شرکت‌های فهرست شده در بورس اوراق بهادار تهران تبدیل گشته‌است.

معدن کانسار چادرملو در سال ۱۳۱۹ از سوی  یک مهندس ایرانی به نام سبحانی و تحت نظارت زمین‌شناس آلمانی به نام کومل کشف شد و پژوهش‌های نخستین زمین‌شناسی در بین سالهای ۱۳۴۲ الی ۱۳۴۳ هجری شمسی، به حفر تونل‌های اکتشافی منجر شد.

اکتشافات کلی منطقه و مغناطیس سنجی هوایی که از سال ۱۳۴۷ در مساحتی به وسعت ۴۰ هزار کیلومتر مربع آغاز شده بود منجر به ثبت ناهنجاری (Anomaly) مغناطیسی در کل منطقه بافق، ساغند و زرند کرمان شد و اکتشافات تکمیلی در سال های ۱۳۵۷–۱۳۵۲ انجام شد.

پیش از این میدانی در دست ساخت شهر میبد به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد.  

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.