گفته شد این مجتمع حدود 900 کارگر دارد که 305 نفر از محل کارشان اخراج شدند.
فرهاد اسلامی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به زمان بازگشت این افراد به محل کارشان افزود: با ایجاد شرکت‌های تازه تأسیس وابسته به فولاد غدیر و سنگ‌آهن مرکزی این کارگران به کار خود بازمی‌گردند.
وی اظهار داشت: همچنین کارگران شرکت مبین اگر مشکلی نداشته باشند حتماً جذب یکی از شرکت‌های جدید زیرمجموعه فلات مرکزی خواهند شد.
اسلامی بیان کرد: هر وقت شرکت یادشده کارش را شروع کرد،کارگران معدن میشدوان با عقد قرارداد 21 ساله جذب این شرکت تازه تأسیس خواهند شد و مشکل آن‌ها رفع می‌شود.
مدیرعامل مجتمع معدنی فلات مرکزی بافق اخراج کارگران را سوءتفاهم پیش‌آمده قابل‌حل دانست.
اسلامی با تکذیب خبر اخراج گروهی در برخی شرکت‌ها گفت: به نقل از برخی کارگران از شرکتی که در رسانه‌ها از آن یادشده، مدت قراردادش یک سال باقی است .
وی آنچه را شیطنت برخی پیمانکاران عنوان کرد، یادآور شد: آن‌ها وانمود می‌کنند که شرکت در حال تعطیلی است، در حال پیگیری موضوع هستیم و به همین دلیل پیمانکار را توبیخ می‌کنیم.
وی بابیان اینکه هیچ شرکتی نمی‌تواند بدون مجوز مجتمع فلات مرکزی درخواست برقراری بیمه بیکاری برای کارگران بکند، افزود: پیمانکار چند نفر را به دلیل برخی مشکل و تخلف از کار برکنار کند این حق را دارد.
وی ادامه داد: از اینکه تمام کارگران بیکار شوند آن‌هم زمانی که کار خاتمه نیافته باشد امکان ندارد و این شیطنت پیمانکار است.
این مسئول معدنی بیکار شدن 90 نفر کارگر شرکت مبین را تائید کرد و گفت: مهلت قرارداد این شرکت، خردادماه سال 97 تمام شد و پیمانکار جدید نیز جایگزین شده و تعدادی را هم جذب کرده اما در تلاشیم تا همه کارگران اخراجی جذب شوند.
مدیر فلات مرکزی بافق در خصوص حقوق و دستمزد کارکنان ‌هم خاطرنشان کرد : حقوق شهریور پرداخت و مهرماه نیز به‌زودی پرداخت خواهد شد.
مجتمع معدنی فلات مرکزی ایران - بافق با سه معدن سنگ‌آهن شامل میشدوان، چاه گز و آنومالی a1 با 900 نیرو کار به مرکزیت میشدوان در فاصله 35 کیلومتری شهر بافق فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد واقع‌شده است.
7543/ 2047
**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.