دکتر "محمود نوری شادکام" روز چهارشنبه به مناسبت آغاز هفته پرستار (۱۱ تا ۱۷ دیماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: بعوان کسی که سالهای متمادیست در بخش سلامت استان فعالیت دارم اعلام می کنم که شغل پرستاری از سخت ترین مشاغل حوزه سلامت و یکی از پر استرس ترین مشاغل در همه حوزه های کاری است.

وی اظهار داشت: یک پرستار با بیماران نیازمند سر و کار دارد و دقت و مراقبت از این بیماران موجب استرس آنها می شو زیرا باید مراقب باشند که وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهند.

دکتر شادکام، جلب رضایت بیمار و خانواده آنها را وظیفه دیگر پرستاران دانست و یادآور شد: این قشر با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته وی شیفت آنها به صورت گردشی است و باید ۲۴ ساعته ارائه خدمات کنند و حتی در روزهای تعطیل که همه در حال استراحت هستند مشغول حساس ترین خدمات می باشند.

معاون درمان دانشگاه پزشکی یزد تصریح کرد: همه باید برای ارتقای منزلت اجتماعی این شغل بعنوان یک شغل ارزشمند و مورد احترام آحاد جامعه تلاش کنیم تا آنها کمترین دغدغه مالی را داشته باشند؛ این شغل با این همه حساسیت و شیفت در گردش و نداشتن تعطیلی، درآمد کافی ندارد و به نظر می رسد باید کمک کنیم این دغدغه ها را تا حدی کم کنیم.

وی با بیان اینکه پرداختی این قشر، در زمره پرداختی های متوسط به پایین جامعه است افزود: در دانشگاه سعی شده تا مشکل مالی آنها رفع شود اما با این وجود آنها هفت ماه است که کارانه دریافت نکرده اند.

وی اصلی ترین عامل رضایتمندی در ارتقای کیفی خدمات و تغییر نگرش مردم به جامعه پزشکی را پرستاران اعلام کرد و گفت: اگر بیمار را راضی نگه داریم همه تیم از این رضایت بهره مند می شوند اما اگر رضایت نباشد همه تیم متضرر میشوند.

استان یزد با مجموع سه هزار و ۵۰۰ پرستار، به ۴۰۰ پرستار دیگر هم نیاز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.