دکتر هادی جلالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 550 گروه پزشکی، آموزشی و بهداشتی شامل پزشک، پرستار، ماما و بهیار در این مدت برای ارائه خدمات معاینات طبی و دارویی به حاشیه شهر مشهد و محرومترین نقاط خراسان رضوی اعزام ‌شده اند.
وی شمار اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی را 12 هزار نفر اعلام و بیان کرد: هزار نفر از این تعداد پزشک و بقیه آنها کارشناسان سایر گروههای پزشکی مانند پرستاری و مامایی هستند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی همچنین از برنامه اعزام 15 گروه پزشکی و درمانی به مناطق کم برخوردار استان همزمان با دهه مبارک فجر امسال خبر و ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا، آذین بندی فضاهای اداری و آموزشی، مسابقات فرهنگی، عیادت خانواده های جانبازان و ایثارگران و برپایی نمایشگاهها از دیگر برنامه های بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در طول دهه فجر امسال هستند.
بسیج جامعه پزشکی سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرد و نخستین شورای مرکزی این نهاد نیز سال ۱۳۷۴ تشکیل شد.
برپایی بیمارستانهای صحرایی، اعزام گروههای پزشکی تخصصی به مناطق محروم و کم برخوردار و ویزیت رایگان نیازمندان در مناسبتهای مختلف، تشکیل و اعزام گروههای اضطراری در مواقع بحران، اجرای همایشها، مسابقات مختلف فرهنگی و کارگاههای علمی آموزشی مرتبط با امور بهداشتی و درمانی از فعالیتهای بسیج جامعه پزشکی هستند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.