سیدرضا هاشم پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۲ یتیم، ۱۷۶ نفر فرزند محسنین تحت عنوان فرزندان طرح اکرام زیر پوشش ۷۵۴ حامی ایتام قرار دارند .
وی افزود: مبلغ یاد شده در زمینه معیشت، جهیزیه، درمان، شهریه دانشگاه و ساخت و اجاره مسکن مدد جویان زیر پوشش هزینه شده است.

این مسوول در تعریف طرح محسنین تصریح کرد: در این طرح، افراد دارای سرپرست بیمار، از کار افتاده، زندانی، مطلقه و متارکه  زیر پوشش امداد هستند.

وی بیان کرد: در این طرح اثرگذار و هدفمند (اکرام ایتام و محسنین) خیران به انتخاب خود حمایت از یک یا چند نفر یتیم و یا فرزند محسنین را عهده‌دار و ماهیانه مبالغی به‌حساب آنان واریز می‌کنند.

به گفته رییس کمیته امداد شهرستان بافق، حامی یابی برای ایتام و محسنین در راستای برآورده کردن نیاز محرومان در زمینه معیشت، درمان، مسکن، اشتغال، جهیزیه و تحصیل دانش آموزان است.
هاشم پور خاطر نشان کرد:: حمایت از ایتام و نیازمندان یکی از بزرگ‌ترین دست آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که ریشه در فرهنگ اسلامی و ایرانی مردم این سرزمین دارد که با این حمایت‌های گسترده و با استعانت از خداوند متعال امید است بتوانیم شرایط مناسبی را برای تمام ایتام و نیازمندان برای بهره‌مندشدن از خدمات اجتماعی فراهم‌سازیم.

وی از متقاضیان حمایت از طرح (اکرام ایتام و محسنین) خواست تا در صورت تمایل با هماهنگی کمیته امداد ، رعایت ضوابط و حفظ کرامت انسانی از خانواده‌های طرح یاد شده دیدن کنند و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند.

این مسوول به برگزاری جشن تولد افراد تحت پوشش از سوی حامیان و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اشاره کرد و افزود: این اقدام تاثیر بسیار مثبت بر روحیه  و ایجاد شادابی کودکان دارد.

هاشم پور ،معیشت، پوشاک، در مان به ویژه دندان پزشکی، جهیزیه و مشاوره حتی در ماه یکبار که باعث نشاط افزایی، ایجاد انگیزه برای تلاش و تحصیل نوجوانان زیر پوشش می‌شود را از مهمترین نیاز فرزندان طرح مذکور برشمرد.

یکهزار و ۳۳۶ نفر در قالب ۵۹۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق قرار دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.