امام جمعه بافق در این آیین با توجه به فتنه سال ۸۸ ، بصیرت مردم را عامل پیروزی آنان بر دشمنانی که قصد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشتند، دانست و حماسه ۹ دی را ۲۲ بهمن دیگر و یوم الله نامید که باعث تثبیت وتحکیم نظام شد.

 حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی افزود:بصیرت افزایی در اسلام و اخلاق مداری اسلامی و همچنین رویارویی با دشمن و هجمه‌های آن، از اصلی‌ترین ضرورت‌های جامعه امروز است.

وی، نداشتن بصیرت مردم را عامل به وجود آمدن جریان عاشورا ذکر کرد و از دانش آموزان خواست تا با مطالعه و بصیرت حافظ نظام و دوری از توطئه های دشمنان باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق در ادامه با بیان اینکه بصیرت در واقع فهم و درک باطن وقایع است و انسان با بصیرت عوامل پشت پرده و جریان‌ها را بررسی می‌کند اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) با یاران معدود بابصیرت خود توانست دین اسلام را ترویج دهد و بر افکار و قلب ها نفوذ کند.

وی تصریح کرد:مردم ایران اسلامی، مردمی بی‌بدیل هستند و مسؤولین نظام باید برای خدمت به کشور و مردم بیش‌ازپیش تلاش کنند.

سلیمانی همچنین سالگرد سفر پرخیر برکت مقام معظم رهبری به یزد در سال ۸۶ را گرامی داشت و افزود: استان یزد همچنان از برکات آن سفر معنوی متنعم است.

محمدرضا قاسمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق هم در این مراسم گفت: بصیرت و آگاهی باعث می شود تا انسان در زمان‌هایی که فضا غبارآلود است با آگاهی عمل کند و راه صحیح را از غلط تشخیص دهد.

 تلاوت قرآن کریم، اجرای سرودجمهوری اسلامی ، دکلمه و سرود توسط دانش‌آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.