به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد حجتی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، با اشاره به اینکه ملت کهن و تاریخی ایران دوران و حکومت های بسیاری به خود دیده افزود: گرانی ها و به ویژه عمل ناپسند احتکار بزرگترین امتحان برای مسئولان و برخی از افراد جامعه بود که گول خوردند.
او در ادامه به لطمه و ضربه روحی و اضطراب مردم ناشی از گرانی و احتکار اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل و مشکلات مهم اقتصادی کنونی کشورمان احتکار است.
آیت الله حجتی در ادامه با اشاره به تاریخ بشریت و آثار تاریخی به جا مانده از گذشتگان اظهار داشت: دنیا به هیچ فردی وفا نکرده و همه رفتنی هستند و تنها آثار زشت و زیبا از آدم ها به جای می مانند پس افراد در تنگناها و سختی ها پشتیبان یکدیگر باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی ها در رسانه ها و جامعه می خواهند بین علمای دین و مردم فاصله بیندازند، گفت: ملت ایران با دین، امامت، رهبری و اسلام گره خورده اند.
امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه به حادثه سقوط اتوبوس حامل دانشجویان اشاره کرد و گفت: این حادثه ناگوار قلب همه مردم و مقام معظم رهبری را به درد آورد امیدواریم دیگر شاهد این چنین اتفاقاتی در کشور اسلامی مان نباشیم.
او در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته آینده به روز 17 دی ماه روز کشف حجاب از سوی رضا شاه اشاره کرد و گفت: زنان ایران ذاتا با حجاب بوده اند و در آن ایام ظلم و ستم زنان برای حفظ حجاب شان از خانه ها بیرون نمی آمدند.
وی همچنین روز 14 دی، روز جهاد کشاورزی را به کشاورزان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد کشاورزان بتوانند با قدم های بلند در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند.
امام جمعه موقت کرمانشاه 19 دی ماه را روز قیام خونین مردم قم در سال 56 و روز وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.
3209/8066
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.