سلیمان گل محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب، با اشاره به رشد 27 درصدی پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر جامعه و واحدهای تولیدی و اقتصادی طی سال گذشته نسبت به سال 95 اظهار کرد: بانک سپه برای افزایش توان پرداخت تسهیلات مورد نیاز به واحدهای تولیدی و بخش های مختلف اقتصادی گیلان و همچنین کمک به توسعه استان، توانست با رعایت کامل مقررات بانک مرکزی منابع خود را از محل جذب انواع سپرده ها 51 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد.
وی به افزایش 280 درصدی تسهیلات اعطایی به بخش صنعت و معدن اشاره و اضافه کرد: تا پایان سال گذشته 2 هزار و 375 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش صنعت و معدن گیلان پرداخت شده و این در حالی است که بانک سپه منطقه گیلان در راستای حمایت از سیاست های دولت مبنی بر رونق تولید و اشتغال، بیش از 30 درصد از تسهیلات اعطایی به بخش صنعت و معدن استان را تنها از منابع خود اختصاص داد.
گل محمدی گفت: بانک سپه در راستای تحقق سیاست های دولت تدبیر و امید و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، حمایت از طرح های کلان را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و در این راستا تسهیلات مورد نیاز سازمان چای استان، کلینیک فوق تخصصی گوارش و کبد گیلان و چند شرکت تولیدی راکد و یا دارای مشکلات مالی برای ادامه حیات این شرکت ها و تامین امنیت اشتغال پرسنل آنها پرداخت کرد.
وی با اشاره به پرداخت یک هزار و 390 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش خدمات و بازرگانی استان در سال گذشته اظهار کرد: بانک سپه به منظور حمایت از مشاغل و توسعه کسب و کار و تجارت در گیلان، یک هزار و 390 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش بازرگانی و خدمات پرداخت کرد.
وی به رشد چشمگیر فعالیت های ارزی بانک سپه در گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به موقعیت مناسب استان گیلان برای انجام فعالیت های اقتصادی در حوزه های مختلف خصوصاً صادرات محصولات تولیدی به کشورهای حاشیه خزر، بانک سپه تسهیل و تسریع ارائه خدمات ارزی به فعالان اقتصادی را در راستای کمک به توسعه صادرات غیرنفتی در دستور کار قرار داده و فعالیت های ارزی این بانک در منطقه گیلان در سال 96 و در مقایسه با سال 95 ، بیش از سه هزار و 400 درصد رشد داشته است.
گل محمدی با بیان اینکه پیش دریافت اعتبارات اسنادی بانک سپه در استان گیلان از سه میلیارد و 473 میلیون ریال در سال 95 به حدود 121 میلیارد ریال در پایان سال 96 رسید، تاکید کرد: حواله های ارزی کالایی صادره شده بانک سپه در گیلان، از چهار فقره به ارزش 757 هزار دلار در سال 95 به 85 فقره به ارزش هشت میلیون و 500 هزار دلار در سال 96 افزایش یافت.
وی از افزایش 210 درصدی بخش اعتبار اسنادی داخلی منطقه گیلان خبر داد و گفت: اعتبار اسناد وارداتی بانک سپه از یک میلیون و 150 هزار دلار در سال 95 به بیش از 9 میلیون و 500 هزار دلار در سال 96 رسید.
گل محمدی به پرداخت یک هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان گیلان اشاره و اضافه کرد: علاوه بر پرداخت 13 میلیارد ریال تسهیلات به بخش بافت فرسوده استان درسال گذشته، یک هزار و 861 میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان توسط بانک سپه منطقه گیلان پرداخت شد که حدود هزار و 160 میلیارد ریال آن در بخش مسکن و بقیه آن در بخش ساختمان بود.
وی از پرداخت 71 میلیارد ریال در قالب 126 فقره تسهیلات مسکن به جانبازان گیلان در 2 سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: بانک سپه در سال گذشته به یکصد خانواده آسیب دیده ناشی از بلایای طبیعی در استان گیلان چهار میلیارد ریال کمک کرد.
وی با اشاره به توجه ویژه بانک سپه گیلان به اقشار آسیب پذیر جامعه و حمایت از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و همچنین ضرورت حمایت بانک ها از خود اتکایی و اشتغال خانواده های تحت پوشش کمیته امداد گفت: در سال گذشته بیش از 69 میلیارد ریال تسهیلات به افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پرداخت شد.
گل محمدی با اشاره پرداخت سه هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان گیلان در راستای حمایت از ازدواج جوانان افزود: تسهیل و تسریع در پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج جوانان را در دستور کار داریم و در سال گذشته حدود سه هزار فقره وام ازدواج به مبلغ 304 میلیارد و 400میلیون ریال به جوانان استان پرداخت کردیم که در مقایسه با سال قبل از آن، 100 درصد رشد داشت.
وی با تاکید بر رعایت اصل مشتری مداری و خدمات رسانی مطلوب به مشتریان اظهارکرد: سال گذشته بیش از 30 درصد از شعب منطقه گیلان به خاطر عملکرد مطلوب و خدمات رسانی مناسب به مشتریان ارتقاء درجه گرفتند که در منطقه، بی سابقه بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در آغاز سال 1304 شمسی که هنوز آرامش در سراسر کشور و فعالیت های عمومی در شئون مختلف اجتماعی محسوس نشده بود و تأثیر شگرف عوامل اقتصادی و بازرگانی در حیات سیاسی مملکت نمودی نداشت، نخستین بانک ایرانی در 14 اردیبهشت ماه آن سال ، با سرمایه سه میلیون و 883 هزار و 950 ریال در محلی محدود (چند باب مغازه) تأسیس و در 24 اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح شد.
در حال حاضر بانک سپه با 93 سال سابقه و تجربه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور با حدود یک هزار و 800 شعبه توانسته با جذب سرمایه های سرگردان جامعه و سوق دادن آن به سمت فعالیت های مولد اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کلان کشور مشارکتی موثر و مطلوب داشته باشد.
این بانک در عرصه بین المللی نیز با ایجاد واحدهای بانکی در کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه و همچنین بانک بین المللی سپه انگلستان، در ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزنده ای برخوردار است و ارائه خدماتی از قبیل افتتاح انواع حساب های سپرده، انجام امور حوالجات ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، ابلاغ اعتبارات اسنادی، پوشش اعتبارات اسنادی، تایید اعتبارات اسنادی، صدور ضمانتنامه ارزی و ... از مهمترین فعالیت های آن است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.