حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز پنجشنبه در نشست انتخابات شورای هیات‌های مذهبی استان که در سالن این اداره‌کل برگزار شد با اشاره به جایگاه هیات‌ها افزود: وجود مساجد و هیات‌های دینی فرصت مناسبی برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات مردم و جوانان است.

وی اظهارداشت: دست اندرکاران هیات مذهبی استان باید در راستای حفظ و تقویت این میراث گران بها تمام تلاش خود را به کار گرفته و آن را به نسل جوان و پرشور جامعه منتقل کنند.
این مسوول فرهنگی استان با بیان اینکه سبک و محتوا عزاداری یزدی ها زبانزد عام و خاص است، تصریح کرد: دشمن نیز بر روی همین موضوع سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال ایجاد انحراف در آن است که این موضوع رسالت مسوولان هیات‌های دینی را دشوارتر می‌کند.
نجیمی در ادامه اعتماد مردمی به مسوولان هیات‌ها را از سرمایه‌های خدمتگذاران در این عرصه دانست و افزود: این اعتماد نباید به خودرایی در هیئات تبدیل شود بلکه باید ظرفیت‌های موجود در اعضای خود را شناسایی و برای بهره‌بردن از آنها برنامه‌ریزی کنند.
وی بر لزوم پرورش نیرو در هیات‌های دینی در شهرها و روستاهای استان تاکید کرد و گفت: پیرغلامان امام‌حسین(ع) باید به تدریج زمینه حضور و نقش‌آفرینی جوانان را در این هیات‌ها فراهم کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد از تربیت نسل جوان به عنوان بهترین میراث ماندگار یادکرد و اظهار داشت: مسوولان هیات‌های مذهبی باید به عنوان پرچمداران فعالیت‌ های مذهبی و فرهنگی نسبت به مسائل روز و جامعه مطلع بوده و برای آن برنامه داشته باشند.
در ادامه انتخابات شورای هیات‌های مذهبی استان برگزار شد و محمدحسن باقری رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان اشکذر موفق به کسب اکثریت آرا شد که پس از تایید دستگاه های ذیربط به عنوان رییس شورای هیئات مذهبی استان معرفی می شود.
همچنین در ادامه برای نائب رییسی و دبیری شورای هیئات مذهبی استان رای گیری شد که محمود فلاح‌زاده رییس شورای هیئات مذهبی ابرکوه و مهدی زارع رییس شورای هیئات مذهبی مهریز موفق به کسب اکثریت آرا شدند.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی در ۱۰ شهرستان دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.