محمدعلی طالبی روز دوشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری با اشاره به ظرفیت‌های استان افزود: از ورود سرمایه‌گذاران برای تکمیل چرخه‌های اقتصادی و خدمت به مردم و جامعه بر اساس اهداف نظام و برنامه‌های دولت استقبال می‌کنیم

وی با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های بزرگ اقتصادی در استان اظهار داشت: این حضور موجب ایجاد پروژه‌ها با بازدهی بالا و اشتغالزایی قابل توجه خواهد شد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه زمینه  حضور شرکت‌های بزرگ فراهم است افزود: جلب مشارکت این شرکت‌ها در قالب پروژه‌های مختلف توسط استان مورد پیگیری قرار گرفته است.

طالبی همچنین با استقبال از توسعه همکاری‌ با مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام (ره) گفت: این همکاری از بعد مادی و معنوی ارزشمند است و علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی  موجب استفاده از ظرفیت‌های استان برای کمک به جامعه محروم خواهد شد.

وی گفت:  همکاری تمام بخش‌ها با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذای فراهم است که نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان و تولید و اشتغال مولد و مغید دارد و از همراهی استقبال می‌شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه‌ای بین استانداری  و مجتمع اقتصادی کمیته امداد به امضا رسید..

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین (حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد.

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصولات نساجی، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.