محمدرضا علمدار یزدی روز یکشنبه در حاشیه هشتاد و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر این اساس ، ۵۳ واحد تولیدی از وام رونق تولید به مبلغ ۲۳۸ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش ، سرمایه ثابت و تسهیلات بازسازی و نوسازی بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال به منظور اشتغالزایی گفت: از این محل پرداخت ۱۱۳ میلیارد تومان وام با اشتغال هزار و ۵۴ نفر به ۳۲ واحد در نظر گرفته شد.

به گفته وی ، از این مبلغ ، ۳۲.۶ میلیارد تومان برای ۱۱ واحد مربوط به سرمایه در گردش و ۷۸.۹ میلیارد تومان هم برای ۲۱ واحد در قالب تسهیلات بازسازی یا نوسازی در نظر گرفته شده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد  اضافه کرد:در نشست  امروز سه دستور کار شامل تسهیلات رونق تولید ، تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۳۹۸ و تبیین فرآیند اجرای ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم مورد بررسی قرار گرفت.

علمدار یزدی  افزود: در تصویب این مصوبات ، ۶ اولویت برای پرداخت تسهیلات از جمله صنایع هایتک و سبز و یا با محور اشتغال زنان سرپرست خانوار مدنظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان صمت یزد یادآور شد: تاکنون ۸۸ نشست کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد که در قالب آن چهار هزار و ۴۵ مصوبه شامل سه هزار و ۹۹۸ پرونده بررسی شده است.

علمدار یزدی افزود: ۸۲ درصد مشکلات بررسی شده مربوط به مسائل بانکی بود و عمده موضوع طرح شده مربوط به صنایع نساجی ، شیمیایی و سلولزی ، معدنی ، فلزی ، برق ، غذایی و دارویی ، جهاد کشاورزی ، گردشگری و نیز تبصره ۱۸ قانون بودجه است.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد.

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصولات نساجی، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

۱۹۶۸/‏ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.