غلامعلی دهشیری روز پنجشنبه در جمع اعضای ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان افزود: تمام عوامل در بخش‌های مختلف در هر جایگاهی که هستتند باید تلاش کنند زمینه مشارکت حداکثری مردم در  انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شود.

وی ادامه داد: حضور گسترده و پرصلابت مردم در انتخابات پیش‌رو موجب خنثی‌شدن مقاصد شوم دشمنانی است که به دنبال ضربه‌زدن به پایه‌های مستحکم نظام هستند.

این مسوول قضایی تاکید کرد: فضای انتخابات باید رقابتی باشد تا در شرایطی برابر همه کسانی که به عنوان نامزد، وارد انتخابات می شوند، بتوانند به رقابتی سالم بپردازند و از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.

دهشیری اظهارداشت: دستگاه قضایی با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات احتمالی در زمینه انتخابات در کنار سایر بخش‌های اجرایی و امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به ایفای نقش مؤثر خواهند پرداخت.

وی گفت: اولویت اصلی و راهبرد اساسی مجموعه قضایی، پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است اما در صورت وقوع جرم، رسیدگی قاطع و قانونی در وقت فوق العاده انجام خواهد شد.

به گفته رییس‌کل دادگستری یزد ، سالم‌سازی فضای انتخابات با رویکرد پیشگیری از جرایم و تخلفات موضوع مهمی است و دستگاه قضایی با همکاری نهادهای نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی نقش خود را در این زمینه ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا ،  استاندار یزد از تایید صلاحیت ۹۸.۲ درصدی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان از سوی هیات‌های اجرایی این انتخابات خبرداد.

محمدعلی طالبی پیشتر با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی با قدردانی از اعضای هیات‌های اجرایی و مراجع چهارگانه پاسخگو به استعلام این هیات‌ها یادآور شد: بررسی صلاحیت داوطلبان در مهلت قانونی ۱۰ روزه تعیین شده از سوی وزارت کشور توسط این هیات‌ها انجام شده‌ است.

در پایان مهلت قانونی ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای چهار حوزه انتخابیه در استان یزد، تعداد قطعی ثبت نام‌کنندگان ۲۳۹ نفر بود که در روزهای اخیر هشت نفر از آنان انصراف خود را اعلام و هم اکنون آمار قطعی داوطلبان این دوره ۲۳۱ نفر است.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد پیشتر اعلام کرده بود از  ۲۳۹ نفر ثبت نام شده قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۲۱۷ نفر مرد و ۲۲ نفر زن هستند.

محمدعلی شاه حسینی افزوده بود: بیشترین تعداد ثبت نام از لحاظ شغلی با کارمندان دولت با  ۸۵ نفر و بیشترین رده سنی داوطلبان با ۴۷ نفر ۳۶ تا ۴۰ ساله هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفندماه امسال در کشور برگزار می شود و از ۱۰ شهرستان استان یزد چهار نفر در قالب چهار حوزه انتخابیه به مجلس راه می‌یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.