داور نظرعلیان روز دوشنبه در  گفت و گو  با خبرنگاران افزود: در قانون انتخابات برای تبلیغات زودهنگام با اینکه جرم مشخصی وجود ندارد ولی این به معنای بی‌توجهی هیات نظارت به تبلیغات زود هنگام برخی افراد نیست.

وی با اشاره به اینکه التزام عملی به قانون از شرایط داوطلبان است،بیان کرد: برخی از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان  از این خلا قانونی استفاده کرده و تبلیغات زود هنگام می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۴۱ نفر در استان اردبیل از پنج حوزه انتخابیه داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اند، اظهار داشت: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام در ۱۶ آذر ماه طبق قانون بررسی احراز صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی شهرستانها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: هیات های اجرایی طبق قانون ۱۰ روز فرصت دارند تا بعد از استعلام از مراجع چهارگانه ثبت و احوال، دستگاه قضایی، اطلاعات و نیروی انتظامی نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به خود شرکت‌کنندگان و هیات نظارت استان اعلام کنند. 

وی ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه نتایج بررسی هیات‌های اجرایی به داوطلبان اعلام خواهد شد و کسانی که صلاحیتشان احراز نشده چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیات نظارت و بازرسی استان اعلام کنند.

نظرعلیان گفت: هیات نظارت و بازرسی استان طبق قانون در مدت زمان ۲۰ روز به اعتراض‌ها رسیدگی و نتایج رد یا تائید صلاحیت آنها را در تاریخ ۲۲ دی ماه  از طریق فرمانداری‌ها اعلام خواهد کرد و رد صلاحیت‌شدگان در این مرحله سه روز فرصت دارند مراتب اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان هم نتایج بررسی اعتراض آنها و روند کلی صلاحیت ها را ۲۳ بهمن ماه از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.