حسین فلاح روز سه شنبه در نشستی با مدیران و دست اندرکاران مراکز و موسسات توانبخشی زیر مجموعه اداره بهزیستی شهرستان افزود: اختصاص باغ موقوفه خیری محله حسن آباد برای معلولان اقدام مثبتی است که می‌تواند با همکاری و کمک خیرین به محلی برای این قشر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: معلولان عمدتا با شرایطی که دارند شاید نتوانند از فضاهای تفریحی مانند پارک‌ها آن چنان که باید بهره ببرند و مجهز شدن مکان یادشده به امکانات تفریحی و آموزشی و نیز ایجاد روشنایی در آن می تواند محل مناسبی را برای ایجاد نشاط روحی و روانی در معلولان فراهم کند.

فرماندار میبد در ادامه با قدردانی از زحمات و فعالیت‌های روحیه مددکاران در کمک به همنوعان خود تصریح کرد: باید با سعی و تلاش در ارتباط با استادان دانشگاه‌ها ، خیرین ، روحانیان و عموم مردم  و نیز تبیین فعالیت‌ها و وضعیت معلولان ، کمک به مراکز و موسسات توانبخشی بهزیستی را در جامعه فرهنگ سازی کرد.

وی در ارتباط با مناسب سازی مکان‌های عمومی شهرستان یادآورشد : مناسب‌سازی موضوع مهمی است و لزوم پرداختن به آن هنوز آن طور که باید مورد پذیرش واقع نشده  و باید بهزیستی با انجام رسالت خود به تفهیم و روشنگری در ارتباط با نیاز توانخواهان به داشتن شهری بدون مانع بپردازد.

همچنین سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد با تشریح فعالیت‌های مراکز و موسسات توانبخشی این نهاد به خدمات‌دهی سه مددکار به یک هزار و ۲۰۰ معلول که در این اداره پرونده دارند و نیز ارائه خدمات درمانی و توانبخشی ، آموزشی و... به بیش از ۴۰۰ معلول اشاره کرد.

وی از جمله مشکلات معلولان شهرستان را اشتغال و مناسب سازی معابر عمومی شمرد.

متولیان مراکز و موسسات زیرمجموعه بهزیستی با تشریح فعالیت‌ها و مکان‌های فیزیکی و امکانات زیرمجموعه خود به پرداخت یارانه جهت واریز حقوق‌های معوقه مددکاران ، مناسب سازی محدوده مراکز و موسسات جهت تسهیل رفت و آمد آنها ، اختصاص نوبت هایی از سالن‌های ورزشی به معلولان ، سد معبر ، لزوم  انجام مناسب سازی به گونه‌ای جهادی و بسیجی وار و ... اشاره کردند.  

سه هزار و ۵۰۰ نفر معلول جسمی حرکتی ،ذهنی ، نابینا، ناشنوا و روانی مزمن زیرپوشش اداره بهزیستی میبد هستند.

۱۱ مرکز توانبخشی همگام با بهزیستی خدمات‌دهی به جامعه معلولان شهرستان میبد را بر عهده دارند. 

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.