محسن برزگری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علم و هنر بعنوان پایلوت کشوری در الگوی یاد شده انتخاب شده است افزود: با توجه به بهبودی که در سطح الگوی آموزشی در حال ایجاد است و با توجه به نقشه راه جهاد دانشگاهی و ماموریتی که به آموزش عالی جهاد دانشگاهی اعطا شد، الگوی دانشگاه نوآفرین شکل گرفت و از مهر ماه آینده با تصویب شورای گسترش آموزش عالی، این الگوی آموزشی اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: مدل یاد شده رشته‌های گردشگری ، روانشناسی ، حقوق و مهندسی صنایع  اجرا می شود و در سال‌های بعد به تعداد رشته‌ها افزوده می شود.

برزگری خاطر نشان کرد: مهمترین سیاست‌هایی که در اجرای این الگو وجود دارد دانشجویان در سال آخر مقطع تحصیلی خود در محیط کسب و کار مشغول به کار  و اشتغال انها پایدار خواهد بود و در زمینه های فناوری، پژوهشی ، فناوری و کلینک‌های تخصصی رشته کارشناسی خود فعالیت می کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر یزد اضافه کرد: پس از یکسال فعالیت دانش آموختگان در محیط‌های یاد شده می توانند وارد محیط کسب کار بیرونی شوند البته طی یکسال موظف هستند با حمایت دانشگاه و تسهیلات برای خود شغل راه اندازی و برای خود شرکت ایجاد کنند.

برزگری افزود: با حمایتی که از دانشجویان و فضای که برای آنها با حضور کارآفرینان موفق ایجاد می شود آنها به سمت اشتغال پایدار و تولید ثروت حرکت می کنند و پس از دانش آموختگی دیگر بیکار نیستند.

وی دریافت حقوق از سال سوم مقطع تحصیلی از دیگر مزایای دانشگاه نوآفرین بیان کرد و  گفت: این دانشجویان در صورت‌یکه تمایل داشته باشند می توانند تا کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهند و پژوهش‌های سال آخر دوره کارشناسی خود را تجاری سازی کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر یزد ادامه داد: کسانی که در دانشگاه علم و هنر پذیرش می شوند اشتغال آنها تضمین شده است در این مراکز آموزشی کلینک‌های مختلف در زمینه سلامتی، ورزشی، روانشناسی، تغذیه، حقوق و گردشگری در حال ایجاد است.

وی اعطایی بسته‌های حمایتی برای دانشجویان کارآفرین از دیگر حمایت‌های دانشگاه علم و هنر بیان کرد و گفت: این مشوق ها از سال سوم دوره تحصیلی با حضور در مراکز کسب و کار و تبدیل ایده به ثروت به انها داده می شود.

وی از تکمیل ظرفیت دانشگاه علم و هنر یزد در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پایان یافته اما کارشناسی و کاردانی تا پایان دیماه ادامه دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر یزد اضافه کرد: دانشجویان ورودی بهمن امسال از مزایای دانشگاه نوآفرین بهره‌مند می‌شوند.

وی از دانش آموختگی ۱۵ هزار نفر از سال ۷۵ تاکنون در این دانشگاه خبر داد و گفت:  ۳۵ درصد این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی  مشغول به تحصیل و مابقی فراد جذب بازار کار مرتبط با رشته خود شده‌اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر یزد از راه اندازی ۲ رشته جدید دکتر در رشته های از سال آینده در این دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.