در این مدت میانگین بارش های کشور ۲۳.۱ میلیمتر گزارش شد که یزد با ۱.۶ میلیمتر ، کمترین میزان بارندگی ها را همچون یک سال گذشته تجربه کرد  و سپس خراسان جنوبی ، بوشهر و کرمان با ۴.۲ ، ۴.۸ و ۶.۳ میلیمتر بارندگی داشتند.
بیشترین کاهش بارندگی‌ها در ۵۰ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با منفی ۹۳.۴ ، منفی ۷۵.۸ و منفی ۷۴.۸ درصد به ترتیب به استان های بوشهر ، خوزستان و یزد تعلق دارد.
اما در همین مدت بیشترین افزایش بارش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل هم مربوط به سیستان و بلوچستان با ۵۷۶.۳ درصد ، هرمزگان با ۲۶۳ و قزوین با ۹۷.۵ درصد بوده است.
در مقایسه با بارش های بلندمدت نیز بیشترین کاهش در استان های آذربایجان غربی با منفی ۵۲.۵ ، یزد منفی ۵۰.۶ و بوشهر منفی ۵۰.۲ درصد و بیشترین افزایش در استا نها هرمزگان با ۵۷۵.۱ درصد ، سیستان و بلوچستان با ۳۸۸.۹ و تهران با ۱۱۸.۴ درصد گزارش شده است.
تاکنون بیشترین میزان بارندگی ها در استان های گیلان با ۱۵۰.۵ ، مازندران با ۱۴۶.۶ و در البرز با ۷۲.۹ میلیمتر بود با این حال بارندگی ها در ۲ استان اول و دوم نسبت به مدت مشابه سال قبل ، به ترتیب منفی ۴۲.۳ و منفی ۲۱درصد کاهش بارندگی داشتند ولی در هر ۲ استان نسبت به بلندمدت ۱۵.۴ و ۴۸.۷ درصد افزایش بارش داشته اند.
بر اساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ، بالاترین خشکسالی شدید در مهرماه در استان یزد با ۶.۶ درصد و خشکسالی شدید با ۱.۱ درصد گزارش شده که امیدواریم در ماه های آینده با بارندگی های مستمر ، مشکلات این بخش حل شود.
بر اساس این گزارش ، مجموع درصدهای خشکسالی در مهرماه با ۸۴.۳ درصد مربوط به یزد و سپس کرمان با ۷۰.۹ درصد بود و این در حالی است که میانگین کشوری ۳۶.۱ درصد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.