کمال دهقانی فیروزآبادی یکشنبه‌شب در نشست شورای اداری یزد که با حضور رییس جمهوری و برخی از اعضای کابینه در جریان دومینسفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد برگزارشد، افزود: موانعی در سطح بین‌الملل و داخلی وجود دارد که هر یک از این موانع را که پشت سر بگذاریم یک فرصت بسیار خوب برای کشور به دست می‌آید.

وی ادامه داد:  پیش از برجام، ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار گرفتیم و انواع و اقسام فشارها را به ایران وارد کردند و همه ملزم بودند که تحریم‌ها را علیه ایران رعایت کنند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما با برجام و کنار گذاشته‌شدن ۶ قطعنامه علیه ایران، رویکرد جهانی تغییر کرد و الان تنها آمریکا با کشورمان بد است و بین اروپا و آمریکا یک چالش و مشکل به وجود آمده است.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص مسائل استان یزد نیز بیان داشت: کمبود آب معضل اصلی این استان است و ۳۰۰ روستای بی‌آب باید از منابع پایدار بهره‌مند شوند و پیگیری و اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: درخواست داریم که رئیس‌جمهوری به شکلی برنامه‌ریزی کند که صنایع با فناوری بالا (های‌تک) در این استان توسعه پیدا کرده و بیکاران فارغ‌التحصیل مشغول به کار شوند.

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس با اشاره به اینکه شیرکوه ۷۰ کیلومتر طول و ۳۰ کیلومتر عرض دارد و ۹۵ درصد آب استان یزد از  آن تامین می‌شود، اظهار داشت: در  طول دهه‌های گذشته در گوشه و گوشه شیرکوه مجوزهای معدنی صادر می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: شیرکوه یک سرمایه برای استان است و معادن بسیار زیادی در منطقه وجود دارد که می‌توان مجوز بهره‌برداری به آنها داد و محیط زیست شیرکوه را مورد تهدید قرارنداد.

نشست شورای اداری یزد یکشنبه شب با حضور آقای روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و همزمان ۵۰۰ طرح عمرانی، تولیدی و زیرساختی از طریق ویدئو کنفرانس در استان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.