اباذر غفوری روز شنبه در دیدار با مسئول مجتمع اشتغال و حرفه آموزی زندان شهرستان اردکان بر افزایش تعامل و همچنین استفاده از ظرفیت های طرفین در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به توافق شهرداری با مسئولان زندان در مورد اشتغال و جذب مدجویان در امور خدماتی و عمرانی، جدول گذاری، مرمت ساختمان‌های مربوط به شهرداری و رانندگی ماشین‌های سنگین گفت: با اشتغال مددجویان زندانی، تعدادی زیادی از  آنها توانسته‌اند علاوه بر کنترل مسائل معیشتی، اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی، کمک شایانی را به شهرداری انجام دهند.

شهردار اردکان تصریح کرد: یکی از اهداف به کارگیری زندانیان در اشتغال های مولد، ایجاد درآمد هرچند ناچیز جهت امرار معاش خانواده‌های زندانیان است تا بلکه بتوان از این طریق از برخی از آسیب های اجتماعی که خانواده‌های آنها را تهدید می‌کند جلوگیری کرد.

غفوری دیگر اهداف به کارگیری زندانیان در اشتغال های مولد را بازگشت آنها به جامعه با سلامت جسمی و روحی کامل برشمرد.

وی افزود: ایجاد انگیزه در زندانی برای ایجاد نگاه مثبت به زندگی از طریق فعالیت‌های مؤثر در جامعه و ارتباط با مردم عادی حاصل می‌شود که با اشتغال آنها در بخش های دولتی و خصوص این امر میسر می‌شود.

غفوری با اشاره به دیدگاه مردم عادی نسبت به زندانیان که به طور ناخواسته عدم اطمینان به یک زندانی در آنان ایجاد شده است، به کارگیری و اشتغال زندانیان در مکان‌هایی نظیر شهرداری و… را باعث تغییر این طرز فکر عمومی دانست.

شهردار اردکان اظهارداشت: بیشتر کارفرمایان به دلایل خاص اجتماعی از جذب مددجویانی زندانی در مشاغل مختلف طفره می‌روند و چنانچه توسط همین تفاهم نامه‌ها زندانیان در شهرداری مشغول کار شوند این دیدگاه به مرور زمان در کارفرمایان و صاحبان مشاغل تغییر می‌یابد و این مشکل و آسیب اجتماعی و عدم اعتماد به زندانیان آزاد شده از بین می‌رود که این امر گام بزرگی در اصلاح برخی از ناهنجاری هاست.

در ادامه، شهردار اردکان با توجه به حضور فعال و مؤثر زندانیان در ساخت و سازهای شهری، ضمن تشکر از مجموعه مسئولان زندان به خاطر تعامل ایجاد شده، صدور گواهی صلاحیت اشتغال زندانیان در کلیه مشاغلی که در توانایی آنها باشد را به عنوان پیشنهادی در جهت انگیزه به کار در زندانیان و جلب اطمینان کارفرمایان در جذب نیروی کار از زندان مطرح کرد.

همچنین ابراهیم فاضلی مسئول مجتمع اشتغال و حرفه آموزی زندان شهرستان اردکان با تشکر از شهرداری برای حمایت از اهداف سازمانی زندان و مساعدت به مددجویان تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان ، خواستار ادامه روند کنونی و گسترش فعالیت‌های مشترک زندان و شهرداری شد.

هم اکنون حدود چهار هزار نفر در استان یزد زندانی هستند که اتهام ۸۵ درصد آنها در ارتباط با مواد مخدر است و تلاش‌ها برای پذیرش این افراد در زندان استان‌های مربوطه ادامه دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.