هفته قبل نخستین برف پاییزی ارتفاعات شیرکوه که با ۴۰۷۵ متر ارتفاع در جنوب غربی شهر یزد قرار دارد، سفیدپوش کرده بود.

محمدرضا شیرغلامی روزشنبه در گفت و گو با ایرنا، ارتفاع برف در ایستگاه های هواشناسی  دهبالا ، دره‌شیر، طزرجان و شهر نیر تفت را به ترتیب ۶، پنج ، چهار و ۲ سانتیمتر ذکر کرد.   

وی همچنین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاهای باران سنجی توتک را چهار میلیمتر، گل افشان سه و نیم میلیمتر ،کرخنگان و زردین هر کدام را ۲.۵ میلیمتر ذکر کرد.

به گفته شیرغلامی موج ناپایدار جوی در استان یزد تا بعد از ظهر امروز فعال و عمده فعالیت آن در ارتفاعات شیرکوه در شهرستان های تفت و مهریز است.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: از بعداز ظهر امروز به تدریج از میزان ابر در استان کاسته و از فردا( یکشنبه) تا پایان هفته جاری جوی نسبتا آرام همراه با آسمان صاف پیش بینی می شود. 

وی گفت: کاهش دما از امروز به صورت محسوس و از صبح فردا و روز دوشنبه ادامه دارد و از صبح یکشنبه تا پایان این هفته دمای هوا در مناطق کوهستانی استان به زیر صفر می رسد.

 به گفته وی در شبانه روز گذشته در گرم ترین ساعت دمای هوای شهر یزد به ۱۸ درجه سلسیوس و در ۲۴ ساعت آینده هم به ۱۹ درجه سانتیگراد می رسد و در این مدت در سردترین ساعت در ۲۴ ساعت گذشته به پنج درجه و فردا به چهار درجه سانتیگراد می رسد.

کارشناس هواشناسی یزد سردترین و گرمترین نقطه استان یزد را در شبانه روز گذشته  دهبالا با کمینه منفی ۲ و بافق با بیشینه ۲۳ درجه سانتیگراد ذکر کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.