معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره‌ها علاوه بر معرفی شهرها و محصولات آن، در ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان نیز موثر است.

محسن صادقیان افزود: هرجا مردم حضور داشته و کارها به دست آنان سپرده شد، امور به خوبی انجام شده و برگزاری جشنواره‌های مختلف با مشارکت شهروندان مبین این موضوع است.

وی در خصوص سفر هفته آینده رئیس جمهور به یزد، از مردم برای استقبال از بالاترین مقام اجرایی کشور دعوت کرد و گفت: مشکلات وجود دارد و هیچ کس نمی‌تواند آن را کتمان کند، اما راه حل آن تلاش بیشتر مسئولان و همراهی مردم برای غلبه بر مشکلات است.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اعتبارات ویژه و طرح‌های خوبی در زمینه راه، آب و میراث فرهنگی و گردشگری در این سفر برای استان حاصل می‌شود، گفت: در این سفر تکمیل ۶ طرح بیمارستانی در کل استان مصوب می شود.

صادقیان ادامه داد: بزرگترین پروژه روستایی کشور نیز که آبرسانی به روستاهای شهرستان تفت است، با حضور وزیر نیرو  آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان هم در این آیین گفت: در فرهنگ ایرانیان انار از نمادهای مهم محسوب می‌شود و شهرستان تفت آغازگر برگزاری جشنواره انار در کشور است که از چهار سال قبل برای اولین بار چراغ این جشنواره در تفت روشن شده است.

سیدمصطفی فاطمی با بیان اینکه جرقه سرودن شعر صد دانه یاقوت مصطفی رحماندوست، انار تفت بوده، یادآور شد: در زمان جنگ که انار تفت را برای رزمندگان به جبهه‌ها ارسال می‌کردند، رحماندوست از آن برای سرودن این شعر الهام گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال در هشت نقطه شهرستان تفت جشنواره انار برگزار است و امیدواریم این جشنواره تداوم یافته و برای این شهرستان ماندگار شود.

شهرستان تفت از مناطق ییلاقی استان یزد است که مرکز این شهرستان از باغ شهرهای استان محسوب می‌شود و محصول انار آن از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.