علیرضا جلالزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از پرجاذبه ترین نقاط کشور برای گردشگری و سرمایه گذاری محسوب می شود که هنوز بکر و ناشناخته باقی مانده است.

وی افزود: برگزاری ۱۵ هفته فرهنگی بر اساس کمپین گردشگری یک موج ملی و کشوری بود که با ۲۵ رویداد فرا استانی و ۱۵ رویداد استانی نظر به اهمیت موضوع کمپین گردشگری در سیستان و بلوچستان در ۱۵ استان همجوار برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:هفته فرهنگی این استان ابتدا از شهر یزد آغاز و سپس در خراسان، کرمان، اصفهان و دیگر استانها اجرا می شود.

وی بیان کرد: افزایش تعاملات با استان‌های همجوار باعث معرفی بیشتر سیستان و بلوچستان و ایجاد تقاضای سفر خواهد شد.

جلالزایی افزود: در هفته‌های فرهنگی تمامی آداب و رسوم، سنن، تمدن و نقاط تاریخی و فرهنگی سیستان و بلوچستان به استان‌های همجوار و کشور معرفی می شود تا این استان به عنوان استان گردشگر پذیر معرفی شود.

وی ادامه داد: هر چه در زمینه دسترسی سریع و ارزان به سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری شود به همان اندازه از حضور گردشگران مختلف بهره‌مند خواهیم شد و مسیر توسعه این استانهموارتر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نظر به اهمیت موضوع و نگاه دولتمردان، دفاتر اطلاع رسانی آثار گردشگری این استان در هر استان راه اندازی می شود و ماه گذشته در استان آذربایجان شرقی نخستین دفتر گردشگری در تبریز شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در قالب رویدادهای فراملی پیشنهاد دادیم، نخستین اجلاس گردشگری وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال ۹۹ در ایران و در چابهار این اجلاس با محور گردشگری و سیستان و بلوچستان برگزار شود.

جلالزایی افزود: همچنین پیشنهاد دادیم نخستین اجلاس گردشگری استان‌های ساحل نشین را آبان در چابهار برگزار کنیم که امیدواریم با یاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم آینده خوبی برای سیستان و بلوچستان رقم بزنیم.

۹۹۲۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.