سعیدرضا پارسائیان تصریح کرد: موضوع پرونده‌های طرح شده ۲ مورد مرتبط با موادمخدر و بقیه مربوط به جرایم کیفری همچون سرقت، کلاهبرداری و ... بود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری یزد، این مسئول قضایی ، اخذ رضایت شاکی، جبران ضرر و زیان ، اظهار ندامت از گذشته و بیش بینی اصلاح مجرمان را از شاخصه های مؤثر در موافقت  با پیشنهاد عفو ذکر کرد و بیان داشت: حسن رفتار در زندان و گذراندن بخشی از مجازات قطعی از دیگر شاخصه های برای عفو است.

پارسائیان در خصوص موارد خارج از شمول عفو ابراز داشت: مطابق ماده ۲۶ آیین‌نامه، قاچاق حرفه‌ای؛ موارد حق‌الناس و سرقت مسلحانه مشمول عفو نمی‌شود؛ همچنین مصادیق مهم جرایم جاسوسی، محاربه، قاچاق سلاح و مهمات، اختلاس، ارتشا و آدم‌ربایی و جرایم مستوجب حد شرعی اعدام و رجم (مانند زنای محصنه، زنای به عنف و لواط) مشروط بر اینکه جرم با شهادت شهود ثابت شده باشد، مشمول عفو نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، دبیر کمیسیون عفو و بخشودگی یزد پیشتر از موافقت با درخواست عفو ۲۵ نفر خبر داده بود که در مجموع ۳۵ پرونده طرح شد که ۱۰ مورد با مخالفت اعضاء روبرو شد و ۲۵ پرونده با کسب موافقت برای قطعی‌شدن به دبیرخانه کمیسیون مرکزی ارسال شد.

هم اکنون در استان یزد سه زندان شامل ندامتگاه  مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد غیربومی در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.