گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری گیلان به ایرنا حاکیست؛ احمد سیاوش پور بیان داشت: متهم مرد پرونده (ف.ن) به جرم هشت فقره قتل عمد زن مسلمان، به هشت فقره قصاص نفس محکوم شد که اولیای دم مقتولان جملگی با پرداخت یک دوم دیه کامل مرد مسلمان یا پرداخت دیه از بیت المال در اعمال ماده 428 قانون مجازات اسلامی، می توانند قصاص کنند.
وی اضافه کرد: این مرد به جرم جنایت بر میت نسبت به شش نفر به شش فقره یک دهم دیه کامل در حق مقتولان و شش فقره 100 ضربه شلاق تعزیری و همچنین به جرم هشت فقره سرقت طلاجات مقتولان به مجازات هشت فقره سه سال حبس و هشت فقره یکصد ضربه شلاق تعزیری و رد اموال مسروقه در حق اولیای دم محکوم شد.
سیاوش پور با اشاره به محکومیت متهم زن پرونده تصریح کرد: متهم زن پرونده (ل.گ) به جرم معاونت در یک فقره قتل به 12 سال حبس تعزیری و به جرم مورد معامله قرار دادن چهار فقره طلاجات متعلق به مقتولان به چهار فقره چهار سال حبس و چهار فقره 80 ضربه شلاق محکوم شد.
به گفته رئیس کل دادگستری گیلان ، درخصوص سایر اتهامات متهم زن پرونده (ل.گ) مبنی بر خودداری در مساعدت به فردی که در خطر جانی بوده و مساعدت در خلاصی متهم اصلی از محاکمه و مجازات برای این زن رای برائت صادر شد.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.