رقیه کرمانیان روز یکشنبه در نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان افزود: همایش آموزشی اجتماع محور موسسات و پایگاه‌های سلامت اجتماعی حوزه پیشگیری اداره‌کل بهزیستی یزد برای تقویت موسسه‌های همسو با این نهاد ۱۸ تا ۱۹ آبان جاری در آن منطقه برگزار می شود و مسئولان اداره کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در آن جمع، کتابخانه محله، کتاب‌های خوب و جذاب و خدمات را معرفی کنند.

وی اضافه کرد:‌ از ظرفیت تشکل‌ها نظیر اردکانی های کتابخوان می‌توان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بهره برد.

همچنن رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردکان از آغاز هفته کتابخوانی (۲۳ آبان ماه) خبر داد و گفت: این نهاد برنامه های متنوعی در هفته کتابخوانی در نظر دارد، امیدواریم با همراهی سایر نهادها و مردم به خوبی اجرا شود .

حسین پایدار افزود: نشست و برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری کارگاه‌های قصه گویی و ... از جمله فعالیت های این اداره در این ایام است.

شهردار اردکان هم گفت: همواره در مورد توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی تأکید داشتیم و یکی از اهداف ایجاد میدانگاه باغ ملی در این شهر توسعه زیرساخت‌های فرهنگ مطالعه کتاب‌  است که در آینده‌ای نزدیک نیز کتابخانه میدانگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

 اباذر غفوری با تأکید بر اهمیت اجرای مصوبات این انجمن به نقش فرهنگ مطالعه و تأثیر آن بر توسعه‌یافتگی جامعه اشاره کرد و گفت: بی‌شک توسعه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در گرو خواندن کتاب است.
شهردار اردکان ادامه داد: توجه به مطالعه کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه فرهنگی است.
وی لازمه توسعه فرهنگ کتابخوانی را رشد زیرساخت‌های فرهنگی دانست و اظهارداشت: تلاش این است کتاب را بین مردم ببریم چراکه در شهرهای توسعه‌یافته کتاب در کنار مردم و بخشی از زندگی آن‌هاست.

هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب و افزون بر هشت هزار عضو در اردکان فعال است.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.