در این مراسم سراسر حزن و اندوه ، شرکت کنندگان در حالیکه لباس مشکی برتن داشتند یکی از کارشناسان مذهبی در سخنانی گفت: پویایی مکتب‌ اسلام در شناخت و عمل به سیره ائمه‌ اطهار(ع) و امام‌ هشتم قرار دارد و در سایه ولایت است که در جامعه‌ اسلامی، پویایی و ایستادگی وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسین حاجی‌ جعفری افزود: امروز مردم ایران به برکت ولایتمداری و مقاومت در دنیا عزیز و استکبارجهانی خوار و ذلیل شده است.

این استاد حوزه علمیه یزد تصریح کرد: باید روح مقاومت و دشمن‌ستیزی را از مکتب امام‌ هشتم فرا گرفت و عمل کرد.

حاجی‌جعفری خاطرنشان کرد: ملت ایران با پیروی از ولایت‌فقیه بر جبهه استکبار پیروز شد  و باید این روحیه مقاومت و ایستادگی حفظ شود.

علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان جهان از سلاله پاک رسول خدا در یازدهم ذی‌قعدۀ الحرام سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند که پدر بزرگوار ایشان امام موسی کاظم(ع) پیشوای هفتم شیعیان و مادر گرامیشان نجمه و خواهر گرامی‌اش حضرت معصومه(س) نام دارد.

نام امام هشتم، (علی) و لقب مشهورش (رضا) و کنیه معروفش (ابوالحسن) است.

خصوصیات اخلاقی و زهد و تقوای آن حضرت به‌گونه‌ای بود که حتی دشمنان را نیز شیفته و مجذوب خود کرده بود.

امام رضا (ع) در سن ۳۵ سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند و حیات ایشان مقارن با خلافت خلفای عباسی بود که به دستور مأمون وارد خراسان شدند و سرانجام مأمون عباسی این امام همام را در سن ۵۵ سالگی در سحرگاه روز آخر صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رساند و پیکر پاک ایشان با مشایعت بسیاری از شیعیان و دوستداران آن حضرت در مشهد دفن شد و امروز پناهگاه عاشقان اهل‌بیت(ع) است.

استان یزد هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که ۲۰۰ هیات متشکل از ۲۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم عزادای امام هشتم هفته جاری به مشهد اعزام شدند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های  اردکان، میبد، یزد، تفت،اشکذر، مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق حاکی است به همین مناسبت مراسم مشابه ای با حضور قشرهای مختلف مردم در مساجدها و حسینیه ها برگزار شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.