حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، دوشنبه شب در یکی از مساجد شهر ابرکوه افزود: دوران پرخفقان حکومت هارون و خلفای قبلی بنی عباس که تداوم جنایات دوران حکومت بنی امیه است، عرصه را بر امامان شیعه تنگ کرده بودند.

امام جمعه ابرکوه با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: هنر و اقتدار آن حضرت این بود که پس از هارون الرشید ، در دوران مأمون در قلمرو وسیع سلطنت عباسیان موقعیت تشیّع را در جهان اسلام آن عصر تثبیت کند.

حسینی ادامه داد: امام رضا (ع) به عنوان محور و روح جمعیت شیعه ، موقعیت پیروان مکتب ولایت را نیز در جهان به خصوص در ایران گسترش دادند.

وی با بیان اینکه هدف مامون از دعوت امام هشتم به مرو و خراسان خنثی کردن خطر علویان بود، افزود: به همین دلیل آن امام بزرگوار را ملزم و مجبور به پذیرش ولایت‌عهدی کرد تا مبارزه ظلم علیه شیعه را به فعالیت سیاسی بی خطر مبدل کند

حسینی یادآورشد: مأمون با این هدف ولایت‌عهدی را بر امام رضا (ع) تحمیل کرد، اما اسرار آن مخفی نماند و راز این ولایت‌عهدی برای شیعیان روشن است.

 رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه اضافه کرد: اما، به لطف خدا امام هشتم که افتخار میزبانی وجود شریف خود را به مردم خراسان و ایران دادند، در مقام قانونی و حکومتی خود فریاد بلند حقانیت مکتب اهل بیت (ع) شدند.

شهادت امام رضا (ع) به قولی مشهور در بین شیعه، روز ۳۰ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری واقع شد و آن حضرت توسط مامون خلیفه عباسی و با خوراند سم به شهادت رسیدند.

بارگاه ملکوتی آن حضرت در مشهد مقدس قرار دارد که سالانه میعادگاه هزاران نفر از شیعیان ایران و جهان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.