به گزارش ایرنا، به همین مناسبت مردم اقصی نقاط هرمزگان ضمن آنکه از شب گذشته با برپایی آیین های عزاداری و سوگواری در مساجد و تکیه ها، عشق و ارادت خود را به این امام همام نشان دادند، امروز نیز در قالب دسته های عزاداری اشک مات ریختند و بر سر سینه خویش زدند.
آیین های عزاداری در رثای آن امام رئوف در گوشه گوشه استان هرمزگان برپا است و مردم با حضور پرشور در حسینه ها و مساجد به ویژه درامام زاده سید مظفر(ع) بندرعباس به عزاداری مشغول هستند.
برگزاری آیین های نوحه خوانی و سینه زنی ، پخت و توزیع نذری در شهرها و روستاهای استان هرمزگان از دیگر برنامه های این روز است.
دلدادگان امام هشتم شیعیان در مناطق مختلف هرمزگان با نصب پارچه نوشته های سیاه در کوچه ها و خیابان ها و بر سر در منازل و ادارات سالروز شهادت این امام عزیز را گرامی داشتند.
مراسم های عزاداری دو روز پایانی ماه صفر در اقصی نقاط این استان از شامگاه سه شنبه نیمه آبان ماه مصادف با شب 28 صفر آغاز شده و تا به امروز پنجشنبه 17 آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد.
امام رضا (ع) در سن 55 سالگی با توطئه های مامون در روز آخر ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید و مرقد مطهرش در مشهد مقدس، پناهگاه عاشقان اهل بیت(ع) است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.